Többet hoznak majd köridőben a Renault idei motorfejlesztései, mint amekkora hátrányban van a francia gyártó riválisaival, a Ferrarival és a Mercedesszel szemben.
A 2014-es V6-os hibrid motorok bevezetése óta a Renault jóformán csak kullog ellenfelei mögött, az idei évre azonban sikerült újabb előrelépéseket tennie, a múlt hétvégi Kínai Nagydíjon pedig gyári csapata, illetve partneristállói is feljebb tekerhették a motorteljesítményt.
Cyril Abiteboul, a francia gyártó F1-es főnöke azt mondta, az időmérőn ez több mint 1 tizedmásodpercet hozott nekik, a Renault fejlesztései azonban a versenytempóban több mint fél másodpercet jelenthetnek majd.
„Jelentős mértékű évközi fejlesztésekről beszélünk” – mondta a szakember.
„Véleményem szerint többet hoznak majd, mint amekkora a hátrányunk a topcsapatokhoz képest, legalábbis a versenyeken. De nyilvánvaló, hogy a topcsapatok és a topgyártók sem állnak meg itt.”
Abiteboul azt nem árulta el, a Renault mikorra tervezi a fejlesztéseket, annyit azonban kifejtett, hogy „motorerő tekintetében az ötödik versenytől kezdve lesznek érkezőben dolgok”. A komolyabb előrelépés pedig az év későbbi szakaszában várható, amikor magán a hardveren is módosítanak.
A Kínai Nagydíjon egyébként a Renault versenyzői, Carlos Sainz és Nico Hülkenberg új hőenergia-visszanyerő rendszert (MGU-H) kaptak, ám ezekkel nem a teljesítmény növelését célozták.
Az idei fejlesztések részét képezi majd annak a kinetikus energia-visszanyerő rendszernek (MGU-K) a bevetése, mely tavaly nem működött megfelelően – ettől viszont már előrelépést vár a gyártó.
„Van néhány előrelépés a tekintetben, ahogy a motort működtetjük, és ez jobbára az időmérőre értendő” – mondta Abiteboul.
„Lesz még javulás, de nyilván a következő igazi fejlődést a hardver frissítése jelenti majd. Ezt nem fogjuk megtenni azelőtt, hogy bevetjük a második erőforrásunkat – amire reményeim szerint minél később kerül majd sor.”
A szakember kifejtette, ha nem kerekednek felül a turbóproblémákon, amely Daniel Ricciardo motormeghibásodását is okozta Kínában, nem lesz eredményes a motorfejlesztés.
Abiteboul állítja, „van már elképzelésük” arról, mi okozta a meghibásodást, és a McLarennek is „hasonló gondja” volt a teszteken.
Bár a versenyteljesítmény javítása nagy lendületet adhat a Red Bull Racingnek a Ferrarival és a Mercedesszel való küzdelemben, a Renault-nál tudják, jelentős időmérőbeli hátrányukat le kell dolgozniuk.
„Minden lehetséges megoldást feltérképezünk, hogy lecsökkentsük ezt a hátrányt. Az első, hogy megtaláljuk, mi okozza a különbséget. De azt gondolom, a kínai időmérőn látott hárányunk kisebb volt, mint korábban. Ez persze még nem elég, és tovább fogunk fejlődni.”