Vettel szerint nem jó, hogy trükközni tudnak a virtuális biztonsági autó alatt - F1VILÁG.HU

Vettel szerint nem jó, hogy trükközni tudnak a virtuális biztonsági autó alatt

HIRDETÉS
Fotó: Scuderia Ferrari

A Forma-1-ben alkalmazott virtuális biztonsági autós rendszert (VSC) kritizálta a vasárnapi Spanyol Nagydíjat követően a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel.

A Ferrari versenyzője a 4. helyen ért célba Barcelonában, miután két pozíciót is veszített amiatt, hogy a virtuális biztonsági autós szakasz alatt másodszor is a bokszba hajtott.

Vettel elismerte, hibázott is a bokszban, ami hozzájárult a pozícióvesztéshez, emellett azonban bírálta a VSC-rendszert is, állítása szerint ugyanis vannak gyenge pontjai a szisztémának. Vettel szerint ugyanis van mód arra, hogy a versenyzők gyorsabban menjenek, mint kellene.

„Mindenki számára ugyanaz a dolog, de az FIA egy olyan rendszert kínál nekünk, melyben egy delta-időt kell követnünk, és mindenkinek le kell lassítania – azt hiszem, 40 százalékkal” – mondta a Ferrari pilótája.

„Viszont szerintem mindenki tisztában van azzal, hogy van gyorsabb módja is a VSC alatti haladásnak, mintsem a delta-idő követése – mégpedig az, hogy lopod a távolságot.”

„Egy olyan rendszer kellene, melyben nincsenek kiskapuk, hiszen ez rákényszerít minket arra, hogy nevetséges íveket használjunk a pályán. És mindenki csinálja, szóval szerintem nem titok.”

„A mi sportágunk jobb helyzetben van annál, minthogy egy ilyen szegényes rendszert kínáljon, mely lehetővé teszi, hogy ily módon extra teljesítményre tegyünk szert.”

Fotó: Scuderia Ferrari

Vettel már a Kínai Nagydíj után is bírálta a VSC-rendszert, az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting szerint viszont nincsenek problémák vele, és nem is lehet manipulálni.

„Hogy őszinte legyek, nem tudom, hogy miről beszél” – mondta Whiting.

Hirdetés

„A VSC rendelkezésére áll egyfajta térkép az ECU-ban [egységes elektronikai rendszer], amely 30 százalékkal lassabb, mint egy gyorskör. A versenyzőknek pedig ezt a kört kell követniük.”

„A pályán 50 méterenként mérjük ezt. Méghozzá ott, ahol releváns a kör szempontjából – és aztán a versenyző kap egy pluszt, vagy egy mínuszt.”

„Minden 50 méteren figyelmeztetjük őket, hogy alatta, vagy felette vannak-e. Mehetnek negatívba [gyorsabban, mint a referenciaidő], de amíg minden egyes sportbírói szektorban, és az első biztonsági autós vonalnál pozitívban vannak, rendben van a dolog.”

„Még ha valaki lassan is megy, amíg kihozza nullára addig a pontig, nem számít. Ha minden 50 méteren mérünk, akkor bármiféle előny, amelyet más ívvel szerzel a pályán, abszolút minimális. Azt hiszem, értem, mire utalt [Vettel], de az ideális ív az optimális.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Vettel szerint nem jó, hogy trükközni tudnak a virtuális biztonsági autó alatt
A Ferrari-főnök szerint furcsa, hogy most rúgták ki az F1-es versenyigazgatót
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani
Sainzot köszönetképp engedi el a Ferrari idő előtt a Williamshez, Hamiltont viszont ki sem kérték a Mercedestől
A koszos pályán érzi igazán jól magát a Mercedes

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!