Egy vadonatúj szoftverrel folytatja a Ferrari versenyautójának ellenőrzését a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Kanadában.
Az olasz istálló ellen még hetekkel ezelőtt a Mercedes nyújtott be panaszt, szerintük ugyanis a Ferrari ERS-rendszere egy trükkös megoldással megkerüli az FIA mérőszenzorait, és akkumulátorai nagyobb erőleadást tesznek lehetővé.
A szövetségnek komoly fejtörést okozott a Ferrari autójának vizsgálata, Monacóban azonban Charlie Whiting tisztázta a maranellóiakat a csalás vádja alól.
A korábbi jelentésekkel ellentétben a monte-carlói hétvégén nem helyeztek el extra szenzorokat a Ferrari autóiban, az FIA-nak egy sokkal komplikáltabb folyamattal kell ellenőriznie a rendszer működését.
Éppen ezért hiába tisztázták a Ferrarit a vádak alól, a jövő hétvégi Kanadai Nagydíjon a testület tovább monitorozza majd a Scuderia versenygépeit.
Ehhez egy vadonatúj szoftvert fejlesztett a Nemzetközi Automobil Szövetség, mellyel felgyorsítható a folyamat.
„Egy meglehetősen komplex művelet után megbizonyosodhattunk arról, hogy a Ferrari rendben van” – mondta Charlie Whiting versenyigazgató.
„De nem akarunk folyton keresztülmenni ezen a folyamaton, ehelyett inkább extra méréseket végzünk. Extra ellenőrzés alá akarjuk vonni őket, de jelenleg elég nyomasztó munka árán tesszük ezt. Kanadára változtatnak majd nekünk a szoftveren.”
„Amit most próbálunk ellenőrizni, az az, hogy pontosan mi a különbség az akkumulátoruk két fele között. Más rendszerek egyként kezelik az akkumulátort. A Ferrari esetében is egy akkumulátor van, de kettőként kezelik azt. Ez egy alapvető különbség, és nem gondolnám, hogy ezzel bármiféle titkot elárulok.”
Whiting hozzátette, nem lesz könnyű extra szenzorokat elhelyezni.
„Nem egyszerű, hiszen ezek a dolgok nem csupán le vannak plombálva amiatt, mert csak kettőt lehet használni belőlük a szezon során, hanem emellett nem csak leemelünk egy szenzort a polcról és behelyezzük. Nem vagyok biztos benne, hogy be lesznek rakva új mérőszenzorok – lehet, hogy a jövő évig nem.”
A szakember elismerte, rendkívül nehéz volt kezelnie az FIA-nak ezt a kérdést.
„Tényleg próbálunk eljutni arra a pontra, amikor teljesen elégedett vagyok azzal, hogy az energia továbbítása az MGU-K felé megfelelő. Nehéz volt elmagyarázni, mit is látunk pontosan, ezért dolgoztunk szorosan együtt a Ferrarival, mert ez egy rendkívül komplex és teljesen más rendszer, mint a többieké.”
„És mint az autó többi elemének esetében, ezt is meg kell értenünk – csak egy kicsit tovább tartott átlátni, mi is történik. Az ő kötelességük az, hogy meggyőzzenek minket az autójuk szabályosságáról, de nehéz volt meggyőzniük minket.”
„Úgy gondolom, nem helyes azt mondani, hogy a Ferrari nem kommunikált, mert nagyon segítőkészek voltak végig. Csupán nagyon megterhelő és részletes munkára volt szükség ahhoz, hogy megértsük a rendszerük működését, ezáltal pedig meggyőzni minket arról, amire kíváncsiak voltunk.”
Az FIA először az Azeri Nagydíj hétvégéjén kezdett el foglalkozni a Ferrari ERS-rendszerével, majd a folyamatot folytatták Barcelonában is. Whiting elmondása szerint végül az olaszok Monacóbna győzték meg őket autójuk szabályosságáról, ennek ellenére azonban Kanadában tovább ellenőrzik majd a Scuderia versenygépeit.