Nem nagyon volt hatással a teljesítményre az Osztrák Nagydíj szombati időmérő edzésén a Renault új motormódja – ezt a francia istálló versenyzői mondták el a kvalifikáció után.
A Renault már a Francia Nagydíj hétvégéjén tesztelte új időmérős motormódját, élesben azonban csak Spielbergben vetette be saját csapata, valamint partnerei, a Red Bull és a McLaren révén.
Carlos Sainz és Nico Hülkenberg az 5. rajtsorból indulhatnak majd a vasárnapi versenyen, az időmérő után pedig azt mondták, az új motormód nem sokat javított a versenyautók teljesítményén.
„Nem venni észre a kicsivel több teljesítményt. Ennél valami jelentősebbnek kell történnie, hogy feltűnő legyen” – mondta Hülkenberg.
„Igazából nem is tudom, mire gondolnak, vagy mit mondtak önöknek azzal kapcsolatban, hogy mit kapunk itt. Nem eget rengető dolog, ennyit mondhatok.”
Sainz elárulta, ő is használta az új időmérős módot, ennek ellenére alulmaradtak a Haasszal szemben.
„Igen, használtuk, de mindenkinek van időmérős módja. Amikor elkezdődik az időmérő, nyersz egy kis teljesítményt, de kétségkívül nagyon messze vagyunk a Haastól, hogy érezzünk bármiféle előnyt az időmérős módra vonatkozóan.”
A Renault technikai igazgatója, Bob Bell már a pénteki szabadedzések után azt mondta, ő „nem nevezné party-módnak” időmérős motormódjukat, az ugyanis „vélhetően nincs ugyanabban a ligában, mint amit más gyártók használnak”.
„Van némi előrelépés a motort tekintve, ezt versenyről versenyre vezetjük be. Mindig találunk új módozatokat a motor működtetésére vonatkozóan, hogy egy kicsit növeljük a teljesítményt. A Renault egy kicsit le volt maradva ebben, de kezdünk felzárkózni.”
„Most is van egy kisebb fejlődés, de nem beszélhetünk hatalmas különbségekről.”