A Forma-1 Stratégiai Munkacsoportjának legutóbbi ülésén szóba került, hogy átalakíthatják a száguldó cirkusz pontrendszerét: a jövőben akár minden versenyző pontot kaphat, sőt, a leggyorsabb körért is bónuszpont járhat.
A királykategória új menedzsmentje folyamatosan igyekszik feltérképezni azokat a lehetőségeket, melyekkel jobbá tehetne tenni a világbajnokság küzdelmeit.
Vijay Mallya a Force India tulajdonosa a minap, Silverstone-ban elárulta, egyeztetések folynak a Forma-1 pontrendszerének átalakításáról is.
„Fontolgatják, hogy a pontokat egészen a 20. helyig oszthatnák” – mondta a szakember.
„Minden autó pontot szerezhet, ha befejezi a versenyt. A legutolsó kaphat 1 pontot, felfelé pedig egyre több járna. De az is felmerült, hogy 10 versenyző helyett 15 kaphat pontot. Ezekről folynak egyeztetések.”
Az egyik ok, ami a változtatás mellett szól, hogy így a középmezőnyben, illetve a hátsóbb régióban is nagyobb küzdelem folyhat. Ezzel együtt persze vannak ellenérvek is a változtatást illetően.
„Egyfajta büszkeséget jelent az, ha a top 10-ben értékelik az adott versenyautót. A dolog pedig felhígulna, ha elkezdünk lefelé is pontokat osztogatni” – folytatta Mallya.
„Ha jól teljesítünk, minden barátom küld nekem üzenetet, hogy „gratulálok, újabb top 10-es eredmény”. Az érv a változtatás mellett az, hogyha minden versenyző pontot kap, minden autó pontokért harcolhat. Szóval senki sem fog leállni a határok feszegetésében csak azért, mert nincsenek a legjobb 10-ben, és nem kapnak jutalmat a végén.”
„Volt javaslat arra vonatkozóan is, hogy a legjobb 15 kapjon pontot. Nyilván lesz némi vita erről.”
Szóba került az is, hogy 1959 óta először ismét pontokat osztanak majd a leggyorsabb körért, vagy a pole pozícióért.
A Forma-1 történetének első 10 évében csak a legjobb 5 helyezett kapott pontot, illetve extra pont járt a leggyorsabb körért is.
1960-tól egészen 2002-ig aztán a legjobb 6 helyezett kapott pontot, 2003-tól 2009-ig pedig a legjobb 8. A jelenlegi rendszer – miszerint 25 pont jár a győztesnek, és a 10. helyen befutó versenyző is kap 1 pontot – 2010 óta van érvényben.
A Force India ügyvezetője, Otmar Szafnauer elárulta azt is, a versenyhétvégék formátumának átalakításáról is szó esett.
„Volt némi értekezés a formátum megváltoztatásáról is: az időmérő formátumának átalakításáról, illetve egy esetleges szombati sprintfutamról is. De semmi konkrétum” – mondta.
„Nagyon óvatosnak kell lennünk. Ha lesz egy sprintversenyünk, az mivel jár a főverseny tekintetében? Felhígul miatta? Sok mindent fontolóra kell venni. Habár én személy szerint úgy hiszem, a Forma-2-ben működik a sprintfutam, nem vagyok biztos abban, hogy a Forma-1 számára ez a megfelelő döntés.”