Whiting: Vettel könnyen betartható szabályt szegett meg - F1VILÁG.HU

Whiting: Vettel könnyen betartható szabályt szegett meg

HIRDETÉS
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) versenyigazgatója, Charlie Whiting azt mondja, a piros zászlóra vonatkozó szabályokat könnyű betartani a Forma-1-ben, Sebastian Vettel pedig egész egyszerűen nem végzett elég jó munkát Austinban, ezért kapott büntetést.
Sebastian Vettel Ferrari

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) versenyigazgatója, Charlie Whiting azt mondja, a piros zászlóra vonatkozó szabályokat könnyű betartani a Forma-1-ben, Sebastian Vettel pedig egész egyszerűen nem végzett elég jó munkát Austinban, ezért kapott büntetést.

Vettel 3 rajthelyes büntetést kapott a múlt hétvégi Amerikai Nagydíjon, miután nem lassított le kellőképpen, amikor a nyitóedzésen meglengették a piros zászlókat.

Az erre vonatkozó regulákat az idei évre szigorították: a versenypályákat miniszektorokra osztották fel, a bírói posztok között meghatározott időt kell betartaniuk a versenyzőknek.

Bár a belső kamerás felvételeken jól látszott, Vettel a pálya azon részén, ahol az incidens történt, jelentősen visszavett, ám az aszfaltcsík egyéb részein szabályt szegett.

A riválisok közül is többen Vettel védelmére keltek, a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint az FIA jobban tenné, ha a józan eszét használná az ilyen szabályok megalkotásakor.

Charlie Whiting, a szövetség F1-es versenyigazgatója szerint viszont Vettel egy könnyen betartható szabályt szegett meg.

„Azt gondolom, jobb, ha van egy kemény és gyors szabály, mivel folyamatosan azt kérdezgették tőlünk, hogy mennyire kell lelassítaniuk” – magyarázta Whiting az Autosport kérdésére.

„Szóval ugyanarról van szó, mint amikor a csapatok az autóikon dolgoznak: tudni akarják, meddig mehetnek el. Van egy világos határérték, amit könnyű követni. Egyszerűen azt gondolom, hogy vezetői hiba történt.”

A versenyirányítás egyébként pontosan ugyanígy monitorozza a versenyzők sebességét a biztonsági autós, illetve a virtuális biztonsági autós periódusok során.

Hirdetés

„A csapatok szerint is logikus volt, hogy pontosan ugyanazt a rendszert használjuk. Három eset történt, melyek során a versenyzők nem tudták tartani magukat ehhez. Az egyik esetben hibázott a versenyző, aki el is ismerte ezt, ő Daniel [Ricciardo] volt Ausztráliában. Aztán Esteban [Ocon] Szuzukában, ezúttal pedig Seb.”

„Nem tudom pontosan, mit csináltak, vagy miért nem tartották magukat a deltaidőhöz, de amikor a biztonsági autó kint volt, vagy a VSC lépett érvénybe, tökéletesen jól csinálták a dolgukat. Szóval nem tudom, hogy arról van-e szó, hogy a versenyzők nem emlékeznek ilyenkor a tennivalóra.”

„Elég egyértelmű a dolog, mivel minden panel pirosan világít. Nem igazán lehet nem észrevenni. Ő mégis így járt. Nem végzett elég jó munkát az adott pillanatban.”

Ami pedig a büntetés súlyosságát illeti, Whiting rámutatott: az FIA irányelvei valójában 5 rajthelyes büntetést írnak elé a piros zászlós szabályszegésekre, ám precedenst teremtett, amikor Ausztráliában a stewardok csak 3 rajthellyel sorolták hátrébb Ricciardót.

„Ha valaki nem lassít le a piros zászlóknál, az szerintem komoly dolog.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Whiting: Vettel könnyen betartható szabályt szegett meg
Sainz: Azt kaptuk, amit megérdemeltünk
Hivatalos: 11. csapat érkezik a Forma-1-be!
Verstappen barátjának tartja Norrist, aki egy napon „világbajnoki címeket fog nyerni” az F1-ben
Apja szerint nem kizárt, hogy Verstappen szünetet tart F1-es pályafutásában
Horner Monza környékén azt hitte, elúszik Verstappen bajnoki címe

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!