A Sauber istálló gumikímélő stratégiája annyira extrém volt, hogy Charles Leclercet 50 alkalommal kellett kérni, hogy lassítson le az F1-es Mexikói Nagydíjon.
Miután a csapat sorozatosan arra kérte a monacói versenyzőt, hogy vegyen vissza, a fiatal pilóta aggódni kezdett, hogy baj van az autójával, amit nem akarnak elmondani neki.
„Problémánk van az autóval?” – kérdezte csapatrádión.
Leclerc egykiállásos stratégián volt a Mexikói Nagydíjon, a hiperlágyakkal kezdett, majd a szuperlágyakat szerelték fel az autójára – ezzel 56 kört kellett megtennie,.
A csapat folyamatosan mondogatta Leclercnek, hogy vigyázzon az abroncsaira, a futam végén pedig egy 1:25.5-ös köridőt kértek tőle – a futamon teljesített leggyorsabb köre ennél 5 másodperccel volt gyorsabb.
A 21 éves pilóta egyre frusztráltabb lett emiatt, és megkérdezte csapatát, hogy utolérheti-e Nico Hülkenberget, aki előtte autózott. „Charles, felejtsd el Hülkenberget” – válaszolták neki. „A célunk, hogy Vandoorne előtt maradjunk. Lassíthatsz, lassíts neki. Még több gumispórolásra van szükségünk.”
Leclerc végül a 7. helyen zárta a futamot, 11 másodperccel Hülkenberg mögött.