Kiderült, miért nem indult vizsgálat Hamilton ellen Brazíliában - F1VILÁG.HU

Kiderült, miért nem indult vizsgálat Hamilton ellen Brazíliában

HIRDETÉS
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Forma-1-es versenyigazgatója, Charlie Whiting magyarázatot adott arra, Lewis Hamilton ellen miért nem indult vizsgálat egy időmérős incidens miatt Brazíliában.
Fotó: Mercedes

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Forma-1-es versenyigazgatója, Charlie Whiting magyarázatot adott arra, Lewis Hamilton ellen miért nem indult vizsgálat egy időmérős incidens miatt Brazíliában.

A brit versenyző a szombati időmérő edzésen keveredett veszélyes szituációba, amikor látszólag akadályozta a mögötte nagy tempóval érkező Szergej Szirotkint.

A kialakult helyzetből kis híján nagy baleset lett, ám szerencsére Szirotkinnak sikerült elkerülnie az ütközést.

Később kiderült, mindkét versenyző kivezető körét teljesítette a kvalifikáció második etapjában, Szirotkin pedig elmagyarázta, azért érkezett nagy tempóval, mert nem számítottak arra, hogy bejutnak a Q2-be, így nem voltak kellően előmelegítve az abroncsai.

„27°C-kal hidegebbek voltak a deltához képest, szóval végig keményen kellett nyomnom” – mondta a Williams pilótája.

„A 11-es kanyarban is végig nyomtam még, ő pedig nagyon lassú volt, próbált felkészülni a gyorskörére. Mivel gyorsan jöttem, nem számítottam arra, hogy helyet hagy nekem, hiszen mindketten kivezető körön voltunk.”

„Nagy volt a sebességkülönbség köztünk, én balra próbáltam kerülni, ő pedig az utolsó pillanatban meglátott, és próbált mozdulni. Körülbelül 200 km/h-val gyorsabb voltam nála, szóval elég nehéz volt kikerülni és elkerülni az ütközést.”

„De hangsúlyozom, nem hiszem, hogy bármi rosszat tett volna. A kialakult helyzet miatt keményen kellett nyomnom, ami elég szokatlan egy kivezető körön, de megesik az ilyesmi.”

Az esetet még csak nem is kezdték el vizsgálni a Brazil Nagydíj versenybírói, pedig sokak szerint Hamilton akadályozta Szirotkint, és veszélyes helyzetet teremtett.

Hirdetés

Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója szerint valóban „egy kicsit ijesztőnek tűnt” a helyzet, de elmagyarázta, miért nem hibázott egyik versenyző sem.

„A legfontosabb tényező, ami miatt nem indult vizsgálat, hogy mindkét versenyző kivezető körön volt” – magyarázta a szakember.

„Lewisnak szóltak, hogy Szergej mögötte van, ám kivezető körön, szóval Lewis azt gondolta, ’jó vagyok itt, csinálom a szokásos rutinomat, távolságot építek ki az előttem lévő autóhoz képest’.”

„Aztán Szergej padlógázzal jött át a 11-es kanyaron. Lewis látta, hogy érkezik, és azt gondolta, ’az egyik autó gyorskörön van, a csapat pedig nem szólt róla’. Úgyhogy félrehúzódott, hogy elengedje, Szergej viszont már döntött arról, hogy balról kerüli. Ez eredményezte az incidenst.”

„Én azt gondolom, egy szerencsétlen félreértés volt. Számomra azonnal világossá vált, mi is történt, hogy senki nem csinált semmi rosszat. Megvitattam a dolgot a stewardokkal, rákérdeztem, hogy szeretnék-e kivizsgálni, de ők úgy érezték, hogy a vizsgálat nem indokolt.”

„Elég könnyen lehetett volna belőle nagy ütközés, de ha megnézzük, a kiváltó okok ugyanezek lettek volna. Ezért gondolom azt, hogy a stewardok hasonlóan döntöttek volna.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kiderült, miért nem indult vizsgálat Hamilton ellen Brazíliában
Sainz: Azt kaptuk, amit megérdemeltünk
Mario Andretti segíti a GM F1-es csapatának megalakulását
Hivatalos: 11. csapat érkezik a Forma-1-be!
Verstappen barátjának tartja Norrist, aki egy napon „világbajnoki címeket fog nyerni” az F1-ben
Apja szerint nem kizárt, hogy Verstappen szünetet tart F1-es pályafutásában

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!