Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója elmondta, szívesen alkalmazzák az Abu Dhabiban is látott kritikus kerékvetőt – inkább, minthogy büntetéseket osztogassanak.
Whiting szerint az Abu Dhabiban is elhelyezett „hurka” fantázianevet viselő kerékvető nagyon hasznos szerepet tölt be, és arra ösztönzi a pilótákat, hogy betartsák a pálya határait.
Az Abu Dhabi Nagydíjon több pilóta is pórul járt, amikor ráhajtott a magas rázókőre – ekkor ugyanis esélyes, hogy az autó padlólemeze is megsérül.
Nem mindenhol van lehetőség arra, hogy lefektessék a speciális kerékvetőket, mivel azokon a pályákon, ahol MotoGP-t is tartanak, ezek csak ideiglenesen kerülhetnek oda – erre pedig külön engedélyt kell kérniük.
Whiting elmondta, szeretnék csökkenteni a büntetések mértékét, ezért jobb, ha a pilóták saját magukat ösztönzik arra, hogy maradjanak a pálya vonalán beül.
„Nem azt mondom, hogy minden egyes alkalommal, amikor átlépik a fehér vonalat, meg kell büntetni őket” – mondta Whiting a Motorsport.com-nak.
„Ez zéró tolerancia lenne. Mert már számtalanszor elmondtam, hogy az, hogy elhagyják a pályát, az nem jár büntetéssel. Ha előnyt szereznek belőle, az már igen.”
„Meg akarunk bizonyosodni arról, hogy nem szereznek előnyt belőle, sőt inkább veszítsenek emiatt” – folytatta.
„Azt gondolom, hogy ez alapján a 20-as és 21-es kanyar közötti kerékvető nagyon jól működött. Biztos vagyok benne, ha megkérdeznénk a pilótákat, hogy származik-e előnyük abból, ha ráhajtanak, azt mondanák, hogy nem. Erre van szükségünk.”
Az FIA versenyigazgatója hozzátette, a sorozatos büntetéseket ők sem szeretik, így a magas kerékvető egy jó megoldás annak elkerülésére is, hogy folyamatosan azt vizsgálják, előnyt szerzett-e valaki a pálya elhagyásából.
„Nem akarjuk minden egyes alkalommal jelenteni a versenybíráknak, ha egy autó átlépi a fehér vonalat. Ez rettenetesen fárasztó dolog, és lealacsonyító a sport számára.”