Bár a német istállónak tavaly sikerült jelentős előrelépéseket tennie ebben a tekintetben, a csapat mérnökei, és maguk a pilóták sem voltak teljesen elégedettek azzal, ahogy a W09-es versenyautó a Pirelli abroncsaival bánt.
James Allison technikai igazgató elárulta, rengeteg energiát fektettek abba, hogy előrelépéseket tegyenek a gumikezelést tekintve.
„A W09-es kezelése nagy előrelépés volt a meglehetősen egyedi W08-ashoz képest” – mondta a szakember.
„Sikerült versenyképesnek lennünk olyan pályákon, ahol a korábbi években szenvedtünk. Viszont még így sem voltunk annyira jók, mint bizonyos versenytársaink a hátsó abroncsok teljesítményének megőrzését tekintve.”
„Keményen dolgoztunk a felfüggesztésen és az aerodinamikai karakterisztikán, hogy egy olyan autóval álljunk elő, mely jóval finomabban bánik a gumikkal. Remélhetőleg így versenyképesek tudunk lenni a versenyek minden szakaszában, és a versenynaptár valamennyi pályáján.”
A Mercedes emellett nagy hangsúlyt fektetett az autó súlyának csökkentésére is, az elmúlt években ugyanis a hosszú tengelytáv miatt ez meglehetősen komoly fejtörést okozott a mérnököknek.
Allison elárulta, igazán „agresszív” súlycsökkentő programot vittek véghez az autó minden területén.
„Bár a minimumsúlyt megemelték 10 kg-mal 2019-re, a súlycsökkentés továbbra is igazán komoly kihívás a jelenlegi F1-es autók esetében. Egyesével sorra vettük azokat az elemeket, melyek kicsit túlsúlyosak voltak 2018-ban, és agresszív elemzésnek vetettük alá őket, hogy tovább spóroljunk a súllyal.”
„Néhány komponens esetében óriási, fél kilogrammos nyereségről is beszélhetünk, míg más összetevőkről néhány grammról. De ezek együttesen komoly, több kilogrammos nyereséget jelentenek, melyet az aerodinamika, a felfüggesztés és az erőforrás területén hasznosíthatunk, ezáltal növelhetjük a teljesítményt.”