Az F1 illetékesei Párizsban találkoztak múlt héten annak érdekében, hogy folytassák a 2021-re tervezett szabályokról folyó tárgyalásokat. Az egyik előterjesztett ötlet az volt, hogy 2022-re halasszák az új technikai szabályok bevezetését, és 2021-re vezessék be a 175 millió $-os költségvetési plafont.
Az ötlet célja az volt, hogy a nagycsapatok ne költsenek több pénzt a 2021-es szezon előkészületei során, és így ne szerezhessenek azonnali előnyt a kisebb istállókkal szemben – hiszen az új szabályok célja éppen az, hogy közelebb hozzák a mezőny szereplőit egymáshoz.
Ha a szabályok bevezetését elhalasztanák, az azt jelentené, hogy alaposabban felkészülhetnének és megvizsgálhatnák a különböző területeket.
„Utólag jobb lett volna, ha először 2021-re vezetjük be a költségvetési plafont, így több idő lett volna a szabályok javítására, hogy aztán 2022-ben megérkezhessenek” – nyilatkozta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Motorsport.com-nak.
„Lehetetlen, hogy ezt a felső határt 2020-ra előrehozzuk. Soha nem egyeznének bele. A költségvetési plafon ésszerű, de a 2020-as átmeneti időszakban még a jelenlegi szabályokkal készülünk 2021-re. A kiadások korlátlanok, így ez egy nagyon drága év lesz.”
„Elveszett a lehetőség, hogy kontrollálják ezt a folyamatot, hogy a szabályokat késleltessék és továbbfejlesszék őket” – folytatta Horner.
A szakember azt is elmondta, van néhány remek ötlet a 2021-es regulák között, azonban az autókkal kapcsolatos terv és a koncepció egyelőre nincs megfelelően kidolgozva.
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egyetért kollégájával: „A 2021-es szabályok még nem elég érettek. De nem gondolom, hogy megállítják a folyamatot. Nagyon világossá tették, hogy előrefelé haladnak a dolgok.”
„Lesznek finomítások és változtatások a részletekben. De összességében előrefelé haladunk.”
A kisebb csapatok, mint a McLaren és a Williams azonban nem késleltetné a szabályok bevezetését, ők elégedettek a dolgok jelenlegi alakulásával.
„Nekünk tetszik, amit most kiraktak az asztalra, a technikai, a sport és a pénzügyi része is. Mi csak várjuk az október 31-et, hogy megnézhessük a nyilvános szabályokat, és láthassuk, hogy min kell dolgoznunk 2021-re” – mondta a McLaren csapatfőnöke, Andreas Seidl.