A finn versenyző az időmérő edzés utolsó másodperceiben csapta a betonfalnak versenyautóját, majd a sérült autóval az utolsó kanyarban kihelyezett TecPro-bálának ütközött.
Bár jobb térdét kissé fájlalta a becsapódás után – mely során 17G-s erőhatások érték – egy gyors rutinvizsgálat után kiengedték őt a pálya orvosi központjából.
„A Q3-ban az utolsó etapban kicsit mélyen mentem bele az utolsó kanyarba, és az autóm alulkormányzottá vált a kanyar közepén. Szóval kicsit szélesebben kanyarodtam, mint szerettem volna, de a kigyorsításon még minden rendben volt” – magyarázta a történteket Bottas.
„Mivel kicsit szélesen fordultam, a poros ívre kerültem, sőt, a bal elsőm már addig is felszedett valamit. Aztán elveszett a tapadás, és nekivágódtam a falnak.”
„Aztán végigszáguldottam a fal mentén, a végén pedig ott volt a TecPro-bála, ami egy kicsit csúnyán van ott kihelyezve. Az első becsapódásnál összeütődtek a térdeim. Szerintem valami idegi dolog lehetett, az első 5 percben éreztem a jobb térdem egy kicsit, de most már minden rendben.”
A csapatrádión a becsapódás után jól hallatszott, hogy Bottas kapkodja a levegőt, ezzel kapcsolatban azt mondta, „az utolsó becsapódás miatt volt, majd észrevettem, hogy elfelejtettem, hogy be van kapcsolva a rádióm”.
Bottas hozzátette, szerinte érdemes lenne változtatni a TecPro-bála elhelyezésén az utolsó kanyarban.
„Szerintem meg kell próbálnunk elkerülni az efféle TecPro kihelyezéseket. Jó dolog, de az, ahogy ott kezdődik… Talán korábban, vagy később kellene – de ez nem ideális.”
„Minden rendben lett volna, nem lettek volna fájdalmaim, ha ugyanígy végigmentem volna a fal mellett. Fel fogjuk ezt hozni az FIA-nál.”
Bár Bottas nem sérült meg, autója jelentős mértékben károsodott a bukás során. Toto Wolff, a Mercedes motorsport-főnöke reméli, sikerül úgy újjáépíteni azt, hogy nem kell kicserélni a kasztnit, vagy a váltót, így a finn az időmérőn megszerzett 6. helyéről rajtolhat.
„Az autó komolyan megsérült” – mondta Wolff. „De 90 százalékban biztosak vagyunk abban, hogy meg tudjuk javítani büntetés nélkül. Szokatlan szögű becsapódás volt.”
„Jelenleg próbáljuk összerakni az autót. Alaposan át kell néznünk, de a váltón egyelőre nem láttunk sérülést. Viszont nem tudhatjuk, hogy később felüti-e a fejét valami szivárgás.”