A 35 esztendős versenyző az idei szezont követően távozott a Williams csapatától, arról pedig már jó ideje hallani lehetett, hogy valamely csapat fejlesztőversenyzőjeként a Forma-1-ben maradhat 2020-ban is.
Kubica a Haas és a Racing Point csapataival is egyeztetéseket folytatott, ám a legfrissebb hírek szerint nem ez a két istálló, hanem az Alfa Romeo lehet a befutó.
A lengyel pilóta állítólag előrehaladott tárgyalásokat folytat a hinwili csapattal.
Kubica menedzsere, Alessandro Alunni Bravi az Islero Investments igazgatója is egyben, mely a Sauber befektetőtársasága. Kubica ráadásul 2006 és 2009 között versenyzett is a hinwili istállónál, amikor az még BMW Sauber néven futott.
Úgy tudni, a Kubicát támogató Orlen nevű lengyel olajvállalat szintén komoly szerepet játszhat az üzletben.
Az Alfa Romeo hivatalos olaj- és üzemanyagbeszállítója a Shell, szerződésük azonban az év végén lejár. Bár a Shell szívesen folytatná a partnerséget, úgy elképzelhető, hogy az Alfa Romeo anyavállalata, a Fiat Chrysler Automobiles és a Goupe PSA összefonódása után erre nem lesz lehetőség.
Ez pedig lehetőséget kínálhat az Orlennek arra, hogy leváltsa a Shellt az Alfa Romeo versenyautóin.
A helyzetet mindenesetre bonyolítja, hogy az Alfa Romeo Ferrari-motorokat használ, ami azt jelenti, hogy a folytatásban is a Shell termékeit használná az istálló.
Kubica egyébként az F1-es szerepkör mellett 2020-ban versenyezni is szeretne: úgy hírlik, a német túraautó-bajnokságban (DTM) állhat rajthoz, nemrég a BMW színeiben tesztelt is már.