Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen is tíz rajthelyes büntetést kap majd a hétvégi Amerikai Nagydíjon, miután a Ferrari úgy döntött, mindkét autójába beépíti továbbfejlesztett erőforrását.
Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen is tíz rajthelyes büntetést kap majd a hétvégi Amerikai Nagydíjon, miután a Ferrari úgy döntött, mindkét autójába beépíti továbbfejlesztett erőforrását.
Miután a maranellói gárda mindkét versenyzője felhasználta már idei négy aggregátját, az ötödik erőforrás felhasználása mindkettejük számára rajtbüntetést von maga után.
A Ferrari azonban mégis a csere mellett döntött, mivel az új specifikációjú motor várhatóan erősebb lesz a korábbi verziónál, ráadásul így Vettel és Räikkönen friss erőforrással vághat neki az évad utolsó négy futamának.
„Megkapjuk a 10 rajthelyes büntetést Austinban az új motor miatt, de mindig is így terveztük” – mondta Vettel csütörtökön.
„Nem titok, szóval nem ért meglepetésként minket. A történet annyi, hogy a terv mindig is az volt, hogy a lehető legerősebb motort használjuk az évad valamennyi pontján.”
„Azt gondolom, a motorrészlegünk komoly munkát végzett, szóval ez mindenképp pozitívum.”
A döntést azért sem lehetett könnyű meghozni, mert Vettelnek még matematikailag esélye van a világbajnoki címre: hátránya 66 pont Lewis Hamilton mögött, miközben az évad utolsó négy futamán még 100 pontot lehet gyűjteni.
Vettel azt mondja, a prioritás az, hogy javítsanak a motoron, így nem csekélyke bajnoki esélyeire fókuszálnak.
„A prioritás mindig is az volt, hogy minden egyes futamon a lehető legjobb motort használjuk. Ez volt a terv, és eddig kiválóan működött is. Nyilván büntetést kapunk most, de a pozitívumokat kell néznünk, márpedig az, hogy megtehetünk egy nagy lépést, mindenképp pozitívum.”