A 2021-re tervezett technikai szabályok bevezetését már egy évvel elhalasztották, Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke pedig a napokban úgy fogalmazott, arról is folynak a tárgyalások, hogy még egy évvel, tehát 2023-ig elnapolják az új regulákat.
A koronavírus-járvánnyal kapcsolatos krízis az F1 csapatait is érzékenyen érinti: 8 versenyt kellett eddig elhalasztani vagy törölni, így a mezőny tagjai nem jutnak bevételhez. Az augusztusra tervezett kötelező gyárbezárásokat előrehozták március-áprilisra, sőt, ezúttal a motorgyáraknak is be kellett zárniuk legalább három hétre.
A 2020-as kasztnikat pedig a 2021-es idény végéig homologizálták, ami azt jelenti, hogy a jövő évre ezeken sem lehet majd fejleszteni – főleg a költségcsökkentés okán. A csapatok most tovább folytatják majd az egyeztetéseket arról, hogy milyen további összetevők fejlesztését fagyasszák be.
A költségvetési plafont viszont bevezetik jövőre: az eredeti tervek szerint 175 millió dollárban maximalizálták, hétfőn azonban tovább egyeztetnek erről, és jó esély van rá, hogy az összeget tovább csökkentik.
Úgy tudni, a kisebb csapatok 100 millió dollárban maximalizálnák a költségeket 2021-ben, sőt, belevonnák a kivételezett tételeket, például a versenyzői fizetéseket is.
A Ferrari és a Red Bull nem szeretne ilyen drasztikus változtatásokat. Úgy hírlik, utóbbi csapat a 150 millió dolláros plafonba belemenne, ha az új szabályok bevezetését eltolják 2023-ra, és ez az összeg a Mercedes szerint is elfogadható lenne.
A Ferrarinál viszont arra figyelmeztetnek, ha 150 millió dollárra csökkentenék a költségplafont, az nem sokat jelentene a kiscsapatok számára.
A Forma-1 csapatai jövő hétfőn videókonferencián egyeztetnek majd a részletekről, és természetesen szóba kerül majd a 2020-as versenynaptár átalakítása is.