Bár az energiaital-gyárosok idén bombaformában teljesítenek, azt a csapatnál is elismerik, komoly kihívást jelent számukra, hogy az idén 798 kg-ban meghatározott minimumsúly közelébe kerüljenek – mindez azt jelenti, hogy a legtöbb csapathoz hasonlóan ők is küszködnek autójuk túlsúlyával.
Akárcsak a többi istálló, a Red Bull is számos újítással érkezett meg a hétvégi Brit Nagydíjra: az energiaital-gyárosok jelentősen módosítottak az autó padlólemezén, és számos új, könnyebb alkatrész került fel az RB18-asra.
A padlólemez egyik szembetűnő újdonsága a Venturi-csatornák megszakított profilja. Ezek a légáramlatok számára kialakított „alagutak” már nem egy folytonos profilt alkotnak, hanem több részre vannak osztva. A Red Bull már a Spanyol Nagydíjon is kipróbált egy új padlólemezt, a silverstone-i változtatások pedig ehhez kapcsolhatóak. A fő cél nem a leszorítóerő növelése, hanem az, hogy a DRS-rendszer nyitott állásakor csökkenteni tudják a légellenállást.
A Red Bull új bargeboard-elemeket is vitt Silverstone-ba, ezekkel a légáramlatokat igyekeznek hatékonyabban a Venturi-csatornák irányába terelni. A fejlesztéseknek köszönhetően a Red Bull autója a hírek szerint mintegy 2 kg-mal lesz könnyebb, mint két hete, Kanadában, számos alkatrész tekintetében sikerült ugyanis súlycsökkenést elérni. Ennek köszönhetően akár körönként 2 tizedmásodperccel is gyorsabb lehet az RB18-as.
Az alábbi fotókon jól látható a különbség a Red Bull eddig használt, valamint új csomagja között.