A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a Liberty Mediával és a csapatokkal együttműködve új szabályrendszert dolgozott ki, mely 2021-től válik érvényessé a száguldó cirkuszban.
A cél az, hogy szorosabbá váljon a versenyzés az F1-ben, és persze az, hogy izgalmasabb küzdelmeket lássunk a versenypályákon.
A Racing Point csapatfőnöke, Otmar Szafnauer szerint viszont nem várt következményei is lehetnek az új reguláknak.
A szakembert a Motorsport.com című lap kérdezte arról, tetszenek-e nekik a 2021-es tervek.
„Szeretnem kellene őket, de attól tartok, sokat ártunk a sportnak azért a téveszméért, hogy bárki nyerhessen vasárnaponként” – magyarázta Szafnauer.
„Ha 6 másodperccel lassabbak leszünk majd körönként, az már nem Forma-1. És mire rájövünk, már lassabbak leszünk az F2-nél. A Forma-2-ben 2 millió dollár egy hely, de ha nem figyelünk oda 2021-ben, ezek a 2 millió dolláros F2-es autók gyorsabbak lesznek azoknál, amikre 200 millió dollárt költünk. És ezzel valami nagyon nincs rendben.”
A szezonzáró Abu Dhabi Nagydíjon Lewis Hamilton 1 perc 34,779 másodperces idővel szerezte meg a rajtelsőséget: a brit 15 másodperccel volt gyorsabb, mint a Forma-2-ben pole-t szerző Sergio Sette Camara, aki 1 perc 49,751 másodperces idővel volt a legjobb. A leglassabb F1-es autó a szezonzáró időmérőn Robert Kubicáé volt: a lengyel 1 perc 39,236 másodperces időt futott.
Más helyszíneken mindazonáltal az F2-es autók tempója közelebb áll az F1-esekéhez: Monacóban például mindössze 10 másodperces különbségről beszélünk, Kubica pedig csak 7 másodperccel volt gyorsabb, mint a Forma-2-ben pole-t szerző versenyző.
Szafnauer arról is beszélt, szeretné, ha a Forma-1 szigorúan szabályozná a költségvetési plafont, ugyanakkor kicsit nyitna a tervezésre vonatkozó szabályokon, hogy elérhessék az optimális teljesítményt.
„Én személy szerint alacsonyabb költségplafont vezetnék be. De a költségvetési plafon alatt mozgásteret kellene hagyni az autó fejlesztésére, akárcsak ma. Ha ugyanis kevesebbet költhetünk az autóra, az okosabb győz.”
„Ha ennyire szabályozott a tervezés, az IndyCarban találjuk magunkat, és ha valaki más győz, akkor nekik talán jobb versenyzőjük, vagy mérnöki csapatuk van. Mi nem ezt akarjuk. Vannak más formulák a világon, melyek így működnek, és hogyan csinálják?”
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner korábban úgy nyilatkozott, a Forma-1 jobban tette volna, ha a költségvetési plafont egy évvel az új szabályok érkezése előtt vezeti be, hogy ne alakuljon ki költekezi verseny 2020-ban.
Amikor erről kérdezték a Racing Point főnökét, így felelt: „Talán túl késő ehhez, túl nagy a valószínűsége.”
„Egyetértek azzal, amivel Horner előállt, miszerint a költségplafont egy évvel a szabályok érkezése előtt kellett volna bevezetni, és egy évben se költsünk olyan sokat.”