Költségplafon-ügy

2025-ig maradhatnának a jelenlegi F1-es motorok

A Toro Rosso csapatfőnöke, Franz Tost úgy véli, legalább 2025-ig meg kellene tartani a jelenlegi motorformulát a Forma-1-ben, csak így lehet vonzóvá tenni a sorozatot más nagy gyártók számára.


A Toro Rosso csapatfőnöke, Franz Tost úgy véli, legalább 2025-ig meg kellene tartani a jelenlegi motorformulát a Forma-1-ben, csak így lehet vonzóvá tenni a sorozatot más nagy gyártók számára.

A jelenlegi, 1,6 literes V6-os hibrid turbómotorok 2014 óta vannak jelen az F1-ben, és bár a gyártóknak rendkívül sok pénzükbe került ez a formula, a közúti autógyártásban bizony jóval nagyobb relevanciája van manapság, mint a korábban használt technológiák.

Hirdetés
 

A jelenlegi megállapodás szerint 2020 végéig biztosan maradnak a V6-os turbók az F1-ben, Franz Tost, a Toro Rosso csapatfőnöke azonban nem látja okát annak, miért ne lehetne kitolni ezt még jó néhány évvel.

„2020-ban nem feltétlenül kell előállni teljesen új szabályokkal, mert fantasztikus erőforrásaink vannak” – mondta a szakember az Autosport című brit szaklapnak.

„Van egy kicsi turbómotorunk és két energia-visszanyerő rendszerünk, illetve egy akkumulátor-rendszer. Márpedig ez a technológia a jövő.”

„Nem kellene nagy változtatásokat eszközölnünk, amit viszont tennünk kellene, hogy kicsit befagyasztjuk a dolgokat egy bizonyos szintre, és elkezdjük csökkenteni a költségeket. Ez a csomag könnyedén el tud vinni minket 2025-ig, ráadásul más gyártókat is a Forma-1-be csábíthat.”

„Nagyon remélem, hogy nem állnak elő teljesen új szabályokkal, mert az megint csak arra kényszeríteni a csapatokat és a gyártókat, hogy rengeteg pénzt fektessenek be 2021-től, ami nem szükségszerű.”

Tost kifejtette, a tárgyalásokat hamarosan meg kell kezdeni a 2020 utáni időszakról, előbb azonban látni kell, hogyan működnek majd a 2017-ben bevezetésre kerülő új aerodinamikai szabályok.

„Fontos, hogy korán megvitassuk a dolgot, de nem szabad megfeledkeznünk arról sem, hogy jövőre teljesen új autóink lesznek. Látnunk kell, miképp változik meg a Forma-1 az új kasztnikkal, és milyen lesz a sebesség. És aztán 2017-ben, amint látjuk már, hogy mi a helyzet, le kell ülnünk egyeztetni.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

2025-ig maradhatnának a jelenlegi F1-es motorok
Ekkor lesz az F1-es időmérő Japánban, ne maradj le!
Vettel második hazai versenyeként éli meg a Japán Nagydíjat
Alonso egy „furcsa” napon végzett az első helyen Japánban

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!