Sajtóértesülések szerint 2,5 literes V6-os, több mint 870 lóerős motorok érkezhetnek 2017-től a Forma-1-be.
Sajtóértesülések szerint 2,5 literes V6-os, több mint 870 lóerős motorok érkezhetnek 2017-től a Forma-1-be.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) már hetekkel ezelőtt bejelentette azon szándékát, miszerint egy független motorgyártóval biztosítaná be a Forma-1 hosszú távú versenyképességét azok után, hogy a korábban sorozatban négy világbajnoki címet nyerő Red Bull mondhatni kilátástalan helyzetben találta magát.
Bár korábban arról szóltak a hírek, a sporthoz csatlakozó független gyártók 2,2 literes ikerturbós V6-osokat gyárthatnak, a legfrissebb információk szerint a jelenlegi V6-os hibriderőforrások mellett 2,5 literes V6-os, vagy kisebb, egy vagy két turbófeltöltővel rendelkező aggregátok jöhetnek, ezek pedig több mint 870 lóerő leadására lehetnek képesek.
A motorokra állítólag nem vonatkoznának fordulatszámra, tartósságra vagy üzemanyag-átfolyásra vonatkozó korlátok, és nem kellene hibrid eszközökkel segíteni a működésüket.
A Mercedes nemrég egyértelműen jelezte, ellene van az elképzelésnek.