A Williams technikai igazgatója, Pat Symonds szerint a Forma-1-es motorok 2016-ban mintegy 25 százalékkal hangosabbak lesznek, mint az elmúlt évben.
A Williams technikai igazgatója, Pat Symonds szerint a Forma-1-es motorok 2016-ban mintegy 25 százalékkal hangosabbak lesznek, mint az elmúlt évben.
A V6-os hibrid erőforrások 2014-es bevezetése óta rengeteg kritika érte a száguldó cirkuszt a versenyautók hangja miatt, az elmúlt években pedig a csapatok a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA) együttműködve törekedtek a helyzet javítására.
A Motorsport Világtanács (WMSC) a múlt évben fogadta el azt a javaslatot, miszerint a 2016-os versenygépet egy extra kipufogóvéggel kell felszerelni, ezen kizárólag azok a gázok távoznak majd, melyek eddig elvesztek a turbó működésének hatására.
„Korábban ezt az úgynevezett megkerülő csövet mindenki belevezette az elsődleges kipufogócsőbe, 2016-ban viszont el kell különítenünk őket” – mondta Pat Symonds, a Williams főmérnöke.
„Ezzel valójában 20-25 százalékkal hangosabb motorokat kapunk, szóval elég jelentős fejlődés várható. A pályán még ugyan nem hallottuk őket, de talán hallunk egy kicsit majd a régi idők turbóiból is – de ezt majd meglátjuk.”
A turbómotorok bevezetése óta folyamatosan javult a versenyautók hangja, Symonds pedig azt mondja, ez folytatódni fog a továbbiakban is.
„Ez egyfajta természetes fejlődés. A hanghatás a cilinderek nyomásának a függvénye. Minél nagyobb a nyomás, annál hangosabb, és ahogy a motorok fejlődnek, a nyomás növelésével nő a motorerő.”
„A 2014-es szezon eleje óta is hangosabbak lettek az autók, és ez idén is folytatódni fog a kipufogón elvégzett változásoknak köszönhetően.”