50 kg-mal lehetnek könnyebbek az F1-es autók 2026-tól - F1VILÁG.HU

50 kg-mal lehetnek könnyebbek az F1-es autók 2026-tól

HIRDETÉS
A Forma-1 irányító testülete, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) jelenleg is kőkeményen dolgozik azokon a kasztnikra vonatkozó szabályokon, melyek 2026-ban, az új V6-os erőforrások érkezésével mutatkoznak majd be a száguldó cirkuszban.
Lando Norris, McLaren MCL60, leads Oscar Piastri, McLaren MCL60, and Sir Lewis Hamilton, Mercedes F1 W14

Az F1-es csapatok leginkább a versenyautók folyamatosan növekvő súlya miatt aggódnak, az FIA elnöke, Mohammed ben Sulayem pedig nemrég egy interjúban mindenkit biztosított arról, meg fognak bizonyosodni arról, hogy 2026-tól kezdődően a versenyautók könnyebbek legyenek a mostaniaknál.

Nikolas Tombazis, az FIA együléses bizottságának vezetője a Motorsport.com című internetes portál olasz kiadásának azt mondta, terveik szerint az új szabályoknak köszönhetően a versenyautók mintegy 50 kg-mal lesznek majd könnyebbek.

„A kerekek méretei révén – amik szűkebbek lesznek, illetve a hátsó szárny és alapvetően az autó miatt a célunk az, hogy a versenygépek súlyát mintegy 50 kg-mal csökkentsük” – mondta a szakember. „Szóval lehetséges lesz kisebb együléses autókkal előállni – rövidebbekkel és szűkebbekkel. De olyan megoldásokról beszélünk, amiket még meg kell vitatni.”

„Egy diétás autóval képesek leszünk arra, hogy egy kicsit csökkentsük a kanyarsebességeket. Azzal, hogy könnyebbek lesznek, gyorsabbak lesznek az egyenesekben, de egy kicsit kevesebb aerodinamikai terhelést generálnak majd. Szóval szükség lesz arra, növeljük a hibrid energiavisszanyerést, hogy az adott körön adekvát teljesítményt nyújtsanak.”

Tombazis hozzátette, rengeteg energiát fektetnek abba is, hogy a versenyzés milyenségére ne legyenek negatív hatással a változtatások – korábban voltak vélemények azzal kapcsolatban is, hogy a versenyzőknek az egyenesekben lejjebb kell majd váltaniuk, hogy növeljék az energia-visszanyerést – az FIA-főnök szerint azonban szó sincs ilyesmiről.

„Rengeteg munkát fektettünk abba, hogy megértsük, hogyan oldjuk meg az energia-visszanyerést és a menedzsmentet, és miképp alakulnak majd az előzések az aerodinamikai konfigurációk alapján. Számos szimulációt elvégeztünk úgy, hogy változtattuk a paramétereket, és olyan megoldásokat találtunk, melyek látszólag működnek.”

Tombazis szerint azok az aggodalmak is megalapozatlanok, melyek szerint az új versenyautók teljesítménye nem lesz megfelelő.

„Ha a 2026-os erőforrásokat beraknánk a jelenlegi autókba, akkor talán olyan eredményt látnánk, mint amilyet felvázoltak azok, akik aggódtak. De az elmúlt hónapokban számos nagyon pozitív fejlődést értünk el, szóval ezek a vélemények elavult álláspontokat fejeznek ki. És figyelembe kell vennünk azt is, hogy a motor és a kaszni együtt fejlődik majd, és nem lesz lehetséges az, hogy egyik vagy másik nélkül gondolkodjunk.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

50 kg-mal lehetnek könnyebbek az F1-es autók 2026-tól
Élnek a bajnoki álmok, de Leclerc szerint nagy a nyugalom a Ferrarinál
Verstappen szerint nincs még veszve a konstruktőri cím a Red Bullnak
Norrist egy hétig emésztették a Brazíliában történtek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!