A 2017-es szabályokról egyeztetnek ma a csapatok - F1VILÁG.HU

A 2017-es szabályokról egyeztetnek ma a csapatok

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Komoly jelentőséggel bíró egyeztetést tartanak ma a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), valamint a Forma-1 11 csapatának technikai képviselői – a témát a 2017-es aerodinamikai szabályok szolgáltatják.


Komoly jelentőséggel bíró egyeztetést tartanak ma a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), valamint a Forma-1 11 csapatának technikai képviselői – a témát a 2017-es aerodinamikai szabályok szolgáltatják.

Ahogyan arról korábban az F1Világ.hu is beszámolt, jövőre komoly változások léphetnek életbe a száguldó cirkuszban, tavaly ugyanis a Stratégiai Munkacsoport ülésén megállapodás született arról, hogy a versenyautók jóval nehezebben vezethetőbbé és gyorsabbá varázsolják.

Bár a csapatok decemberi ülésén a tervezett változtatások jelentős részét visszavonták, három csapat – köztük a Red Bull – kitart amellett, hogy radikális szabálymódosításokra van szükség 2017-ben.

rbr

Formális meeting ugyan december óta nem volt a csapatok között, azok folyamatosan előálltak ötleteikkel: a hírek szerint a McLaren például azt szeretné, ha a több leszorítóerőt a versenyautók alól nyernék ki, de az aktív felfüggesztés újbóli bevezetése is felmerült javaslatként.

A legfőbb problémát az idő jelenti, hiszen a március 1-jei határidőig már csak egy technikai értekezlet lesz februárban, melyet követően meg kell határozni a következő évben életbe lépő szabályokat.

A Williams technikai igazgatója, Pat Symonds nemrég azt mondta, véleménye szerint már most nagyon késő van, így a 2017-re tervezett változtatásokat át kellene csúsztatni 2018-ra.

A mai értekezleten nemcsak az aerodinamikai szabályokról esik szó, a résztvevők tárgyalnak a zárt pilótafülkék bevezetéséről, valamint a versenyhétvégék formátumáról is. Utóbbival kapcsolatban felmerült, hogy változtassanak a kvalifikációk formátumán, és rendezzenek sprintfutamot is a versenyhétvégéken. Napirendi pontként tárgyalják a verseny közbeni tankolás újbóli bevezetését is.

Emellett számos egyéb dologról szól lesz, például a 2017-re vonatkozó gumitesztekről, illetve a Stratégiai Munkacsoport, valamint az F1 Bizottságának legutóbbi ülésén felmerült kérdésekről is.

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!