A Forma-1-es csapatok készen állnak arra, hogy levelet küldjenek az FIA-nak, melyben az új, 2014-ben életbe lépő szabályok státuszának tisztázását kérik, mert a kiadott szabálykönyvbe olyan pontok is belekerültek, amit még nem hagytak jóvá.
A Forma-1-es csapatok készen állnak arra, hogy levelet küldjenek az FIA-nak, melyben az új, 2014-ben életbe lépő szabályok státuszának tisztázását kérik, mert a kiadott szabálykönyvbe olyan pontok is belekerültek, amit még nem hagytak jóvá.
Az új szabályok bevezetésének folyamata több lépésből áll. Első körben a csapatok technikai szakembereiből álló Technikai Munkacsoport (TWG) és a szintén a csapattagokból álló F1 Bizottság hagyja jóvá azokat, majd azt követően kerülhet az FIA Motorsport Világtanács (WMSC) elé, amely áldását adja azokra.
Bár a 2014-es szabályok – amik magában foglalják az 1.6 literes V6-os turbómotorokra való váltást és az aerodinamikailag különböző karosszériák használatát – már informálisan zöld utat kaptak a csapatoktól, és a WMSC júniusban áldását adta azokra, egyes források szerint van néhány olyan részlet, amit hivatalosan még nem hagytak jóvá a résztvevők.
Mindezek ellenére az FIA a hét elején feltöltötte weboldalára a 2014-es szabálykönyvet, ami a csapatok szerint helytelen lépés volt, hiszen tartalmaz olyan pontokat, amiben még nem is született egyezség, és arra enged következtetni, hogy a szövetség egyoldalúan vezetné be azokat.
A Forma-1-es csapatok szövetsége (FOTA) szombaton este összeült a Német Nagydíjnak helyet adó Nürburgringen, ahol a résztvevők megfogalmaztak egy levelet, amiben az új szabályok státuszának tisztázását kérik az irányító testülettől.
A Renault csapatfőnöke, Eric Boullier, aki a FOTA alelnöki posztját tölti be, a következőket mondta az Autosportnak: „Egy kicsit aggódunk amiatt, hogy néhány szabály úgy került kiadásra, hogy az nem lett átbeszélve a Technikai Munkacsoporton belül.”
„Amennyiben az F1 Bizottság miattunk lett megalkotva, akkor talán egy kissé őrültség, hogy egy olyan irányító testületünk van, amely olyan szabályokról dönt, amely a csapatok anyagi helyzetét drámaian érintheti.”
„Azért lett megalkotva ez a folyamat, hogy olyan módon hozzuk meg a nagy döntéseket, és meg tudjuk vitatni azok megvalósíthatóságát és a projekt fenntarthatóságát. Úgy tűnik, hogy valami hiányzik a folyamatból.”
A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh elmondta, hogy a csapatok nem akarnak komoly harcba belemenni az FIA-val, mindössze azt szeretnék, hogy a rendszer úgy működjön, ahogy működnie kell, a későbbi félreértések és viták elkerülése érdekében.
„Néhány csapat aggodalmát fejezte ki” – mondta. „Most azon vagyunk, hogy produktívan együttműködjünk az FIA-val, és nem az a célunk, hogy harcba szálljunk velük, de azt gondolom, hogy a csapatokat is be kell vonni a szabályok részleteinek kialakításába.”
”Az új szabályok koncepciója már elfogadásra került az F1 Bizottság által, azonban van egy-két olyan részlet, ami nem ment át a folyamaton.”
”Nincs semmi alapvetően rossz abban, amit kiadtak 2014-re, de fennáll a veszélye annak, hogy ha a későbbiekben is úgy hozunk meg szabályokat, hogy azokat nem beszéljük meg a csapatokkal, káosz lesz a Forma-1-ben.”
Boullier azonban elmondta, hogy van néhány olyan új szabály, amellyel nincs teljesen kibékülve.
„Személy szerint aggódom az elektromos hajtás miatt a bokszutcában” – mondta. „Megértem, hogy a környezetbarát technológiák felé is nyitottnak kell lennünk, hiszen nagy a nyomás, de a biztonságot is szem előtt kell tartanunk.”
„Számomra igen veszélyesnek tűnnek a halk autók a bokszutcában.”