A forma-1-es csapatok szövetségének (FOTA) elnöke, Luca di Montezemolo kijelentette, az összes csapat és nagyvállalat készen áll arra, hogy akár még az idei szezon kezdete előtt aláírja a sport működését leíró új Concorde Egyezményt.
A forma-1-es csapatok szövetségének (FOTA) elnöke, Luca di Montezemolo kijelentette, az összes csapat és nagyvállalat készen áll arra, hogy akár még az idei szezon kezdete előtt aláírja a sport működését leíró új Concorde Egyezményt.
A csapatok már a jelenleg is érvényben lévő egyezmény lejártának határidejét is kitolták, hogy legyen elég idejük véglegesíteni a 2012-ig szóló új dokumentumot, aminek aláírása már a tavalyi év óta húzódik.
A Ferrari elnöke, di Montezemolo azonban a FOTA csütörtöki sajtókonferenciáján elmondta, hamarosan rendeződnek a dolgok, és mindannyian aláírhatják az új Concorde Egyezményt.
“Még nem kaptam meg minden csapattól és nagyvállalattól az írásos megerősítést, de ahogy azt mindenki tudja, napi kapcsolatban vagyok kollégáimmal, és most a Fiat elnökeként beszélek, és azt akarom mondani, hogy az összes autógyártó felkészült a belépésre, illetve arra, hogy elkötelezze magát az új Concorde Egyezmény mellett, amely a 2012-es idény végéig szól” – mondta di Montezemolo.
“Már folyamatban vannak a dolgok, tárgyalásban állunk a FOM illetékeseivel, hogy megoldást találjunk az utolsó problémákra. Bízom benne, és hiszem, hogy még szezonnyitó, sőt március 18-a előtt aláírhatjuk az új Concorde Egyezményt.”
A napokban felreppent a hír, miszerint a Renault elhagyhatja a Forma-1-gyet, ha a költségek csökkenése mellett, nem nőnek meg drasztikusan a jogdíjakból befolyó bevételek.
Di Montezemolo azonban nem tulajdonít ennek különösebb jelentőséget, mert úgy érzi, hogy a Renault ügyvezetője, Patrick Pelata szavait félreértették, és a média felnagyította.
“Úgy gondolom, hogy amit mondott, az pontosan ugyanaz, amiről a Renault elnökével néhány hete már beszéltem” – mondta a szakember. “Teljes mértékben osztjuk azt az álláspontot, miszerint ahhoz, hogy megtartsuk a csapatokat a Forma-1-ben, egy megfelelő egyensúlyt kell teremtenünk a költségek és a bevételek között. Efelől semmi kétség.”
“Úgy gondolom, és nem győzöm hangsúlyozni, hogy komolyan vettük, mikor egy évvel ezelőtt Max Mosley azt mondta: srácok, fontos, hogy figyeljünk a költségekre. Nagyon keményen dolgoztunk ezen az elmúlt időben, és úgy próbáltuk csökkenteni a kiadásokat, hogy mellette megtartsuk a Forma-1 értékeit.”
A Renault csapatfőnöke, Flavio Briatore szintén cáfolta azon híreszteléseket, melyek szerint a francia nagyvállalat távozását fontolgatná.
“Úgy gondolom, hogy a Renault-nál töltött első napom óta komolyan aggódom a költségek miatt” – mondta az olasz szakember. “Ami a FOTA közbenjárásával végbemegy, pontosan az, amit a Renault látni szeretne a Forma-1-ben. Mr. (Carlos) Ghosn korábban megerősítette, ha hatékonyabb lesz a Forma-1, akkor 2012-ig biztosan maradunk, a többiekkel egyetemben.”
“Amit Mr. Pelata mondott, teljesen normális, hiszen egyensúlyt kell teremtenünk a költségek és a bevételek között. Nem hiszem, hogy bármi különleges lenne abban, amit mondott.”