Hajlandók segíteni a Forma-1 kizárólagos gumiszállítóját, a Pirellit a száguldó cirkusz élcsapatai abban, hogy az olasz gumigyártó megfelelő tesztprogramot alakítson ki magának 2014-re.
Hajlandók segíteni a Forma-1 kizárólagos gumiszállítóját, a Pirellit a száguldó cirkusz élcsapatai abban, hogy az olasz gumigyártó megfelelő tesztprogramot alakítson ki magának 2014-re.
A Pirelli nemrég azzal fenyegetőzött, hátat fordít a királykategóriának, ha nem kap extra tesztlehetőséget arra, hogy kipróbálja jövő évi abroncsait a versenypályán is.
A vállalatnál attól tartanak, ha a jövő évi előszezoni tesztek előtt nem tudják tesztelni a keverékeket, már túl késő lesz orvosolni az esetlegesen felmerülő problémákat.
A Forma-1 élcsapatai hajlandóak a Pirelli segítségére sietni, de a gumigyártónak kell beszereznie a szükséges jóváhagyást a Nemzetközi Automobil Szövetségtől (FIA).
„Ha nem kerül pénzbe nekünk, természetesen igen, készek vagyunk támogatni őket” – mondta Eric Boullier, a Lotus csapatfőnöke.
A Mercedes motorsport-igazgatója, Toto Wolff hozzátette: „Amennyire csak lehet, támogatnunk kell a gumigyártót, hiszen a teljesítmény optimalizálásáról van szó. Tehát támogatónak kell lennünk, hogy a lehető legtöbb kilométert meg tudják tenni.”
„Ráadásul a biztonságról is szó van itt, és csak biztonság mellett tudják eldönteni, milyen gumikra is lesz szükségük jövőre. Szóval készen állunk támogatni főket, ha tesztre van szükségük az idény kezdete előtt.”
A helyzetet mindazonáltal bonyolítja, hogy a Stratégiai Munkacsoporton keresztül megszavazott új szabályok szerint jövőre már 2011-es autókkal is tilos lesz aktuális gumikat tesztelni.
Január 1-től minden egyes teszthez a csapatok egyhangú támogatására lesz szükség, ami a múltban is nehezen valósult meg.
„Idén tesztelhetünk 1000 km-t egy 2011-es autóval, erre minden csapatnak lehetősége van” – mondta a McLaren sportigazgatója, Sam Michael.
„De január 1-től új sportszabályzat lép életbe, mely három kategóriába osztja a jelenlegi, a korábbi, illetve a veterán autókat.”
„A jelenlegi autók közé a 2013-as, 2014-es és 2015-ös versenygépek számítanak, a korábbiak közé pedig az elmúlt négy év modelljei. A 2009-es versenyautók pedig – mint például James Hunt, vagy [Ayrton] Senna régi versenygépe – veteránnak minősülnek.”
„Tehát nem küldhetünk egy 2011-es autót gumitesztre januártól.”