A Ferrari tavaly, a szezon első felében méltó ellenfele volt a Red Bullnak, végül azonban jócskán alulmaradt a bajnoki küzdelemben az energiaital-gyárosokkal szemben. Nem meglepő, hogy a maranellóiak annak reményében vágtak neki a 2023-as idénynek, hogy képesek lesznek végig harcolni az osztrákokkal, és le is győzhetik őket a szezon során.
A bajnokság viszont kiábrándítóan indult a Ferrari számára: az olasz csapat nemcsak a Red Bull-lal, de az Aston Martinnal szemben is hátrányban van, sőt, a konstruktőri versenyben jelenleg még a Mercedes is előttük jár. A maranellói istállónál természetesen gőzerővel dolgoznak azon, hogy megértsék a felmerült problémákat, miközben igyekeznek folyamatosan javítani az SF-23-as versenyautón. Azerbajdzsánban pedig úgy tűnt, sikerült is előrelépniük a versenytempó tekintetében, Miamiban viszont a versenyzők, Carlos Sainz és Charles Leclerc az autó rendkívüli kiszámíthatatlanságára panaszkodtak.
Jock Clear azt mondja, a Red Bull egyértelműen remek munkát végzett, és már-már azt feltételezik, hogy az időmérőn szándékosan gyengébben teljesítenek.
„Kalapot kell emelnünk a Red Bull előtt, és azt kell mondanunk, valamit nagyon-nagyon okosan csinálnak, az autójuk pedig nagyon jól működik a versenytempót tekintve” – fogalmazott a szakember. „Még azt is feltételezhetjük, hogy talán szándékosan feladnak valamennyit az időmérős tempóból, és lehet, hogy ez az oka annak, hogy képesek vagyunk küzdeni velük az időmérőn, mivel nem a kvalifikációra optimalizálnak.”
„Szóval ez egy tanulási folyamat számunkra egy új autóval, és azt gondolom, mindkét versenyzőnk egyetértene abban, hogy Azerbajdzsánban egy olyan versenygépünk volt, mellyel kényelmesen tudtak versenyezni. Csalódottak voltunk, hogy annyira messze voltunk a Red Bulloktól, és nem tudtunk harcolni velük – ugyanakkor viszont remek előrelépést tettünk a relatív tempót tekintve a Mercedeshez és az Aston Martinhoz mérve.”
Clear hozzátette, próbálják megfejteni, miért vannak ekkora hátrányban a Red Bull csapatával szemben.
„Ez az, amit igyekszünk kideríteni. Meglehetősen jól látjuk, hol vannak a problémák. Mondhatjuk azt, hogy ’oké, megnézzük, mi történik a versenyen az időmérőhöz képest, látunk különbségeket, és azt talán nem tudjuk megérteni, hogy ezek az eltérések hogyan lehetnek ennyire jelentősek’. Ez az a folyamat, amin most keresztülmegyünk: azonosítjuk, hogy mit tehetünk, vagy mire kellene inkább fókuszálnunk, hogy visszanyerjük a versenytempót.”
„Talán fel kellene egy kicsit áldoznunk az időmérőt – de ezt mit nehéz lenyelni, hiszen a versenyek gyakran az időmérőn dőlnek el, szóval nem engedhetjük meg, hogy eldobjuk a labdát az időmérőn. De kétségkívül meg kell értenünk azt, hogy hogyan tudnánk javítani a versenytempón.”