Bár első ránézésre semmi extra nincs az új autón, a Ferrari számos innovatív megoldással készül a szezonnyitónak helyet adó Bahreini Nagydíjra, ahol egy teljesen más kinézetű versenygépet láthatunk majd.
Bár első ránézésre semmi extra nincs az új autón, a Ferrari számos innovatív megoldással készül a szezonnyitónak helyet adó Bahreini Nagydíjra, ahol egy teljesen más kinézetű versenygépet láthatunk majd.
Mindezt a Scuderia főtervezője, Nikolas Tombazis árulta el az F150-es kódszámra hallgató versenygép pénteki bemutatóján Maranellóban, ahol a média képviselőinek szűk köre előtt hullt le a lepet a Ferrari idei betontorpedójáról.
„Számos innováción dolgozunk, amik közül némely teljesen új lesz a Forma-1-ben” – mondta a szakember. „A hátsó felfüggesztés teljesen innovatív, ahogy a hátsó szárny-rendszer is.”
„Azonban vannak olyan újdonságok, amik még csak most jönnek, és amik természetesen részét képezik az első versenyre szánt csomagunknak. Például lesz néhány innovatív megoldás a hátsó szárny és a kipufogók körül.”
Megbízható források szerint a Ferrari egy radikálisan új felfüggesztésrendszert vet be az idei évben, aminek lényege az lesz, hogy az első és a hátsó felfüggesztés valamilyen módon kapcsolatban lesz, és „kommunikálni” tud egymással.
Az olaszok egyébként mindenki nagy meglepetésére nem váltottak át a Red Bull-féle pull-rod hátsó felfüggesztés elrendezésre, hanem maradtak annál, amit a tavalyi évben is használtak, jóllehet korábban mindenki azt gondolta, hogy a push-rod inkább a dupla-diffúzorhoz való, amit pedig az idei évtől betiltottak a Forma-1-ben.
Tombazis továbbá magabiztos, hogy tervezőcsapatának sikerült mindent kihozni magából, és a korábban felállított magas szintet nem hogy elérték, még túl is szárnyalták bizonyos területeken.
„Úgy érezzük, hogy megcsináltuk” – folytatta. „Azt gondoljuk, hogy ambiciózus célokat tűztünk ki magunk elé, már ami a szélcsatornában való fejlesztéseket, az autó súlyát, és bizonyos belső rendszerek teljesítményét illeti.”
„Az analíziseinket alapul véve azt gondoljuk, hogy elértük a céljainkat, különösen az első versenyre kitűzött céljainkat.”
„Ám mivel a szabályok újak, nem tudhatjuk, hogy hol állunk a többekhez képest. Meg vagyok győződve arról, hogy ellenfeleink is magasra tették a lécet és komoly célokat tűztek ki maguk elé az idei évre, tehát nem lesz egyszerű dolgunk, ha harcba akarunk szállni a vb-címért.”
„Meggyőződésem, hogy jó munkát végeztünk, de amíg nem sorakozik fel az összes autó a rajtrácsra az első versenyen, nem igazán lehet tudni, hogy az ember mire is számítson valójában.”