A hétvégi Kanadai Nagydíjat megelőzően a Ferrari és a Honda is felhasználta motorfejlesztésekre rendelkezésre álló zsetonjainak egy részét – a Renault és a Mercedes viszont egyelőre kivár.
A hétvégi Kanadai Nagydíjat megelőzően a Ferrari és a Honda is felhasználta motorfejlesztésekre rendelkezésre álló zsetonjainak egy részét – a Renault és a Mercedes viszont egyelőre kivár.
Az idény során a Mercedes, a Ferrari és a Renault egyenként 32 úgynevezett fejlesztési zsetont használhat fel, míg a Hondának ebből összesen 9 jutott – az előbb felsorolt három gyártó Ausztrál Nagydíj előtt felhasznált zsetonjainak átlaga.
Miután a Ferrari az előszezonban felhasznált 22-t, a patinás olasz istálló most további 3-at használt el motorfejlesztésekre, így az évad hátralévő részére további hét maradt neki.
Habár a maranellói gárda nem erősítette meg, hogy a továbbfejlesztett motor már hétvégén, Kanadában debütál, a hírek szerint erre bizony sor fog kerülni.
A Honda pedig lapértesülések szerint a rendelkezésre álló 9 zsetonból 2-t használt fel Kanada előtt.
A neves szakíró Adam Coopernek nyilatkozva Charlie Whiting megerősítette, a Kanadai Nagydíj előtt két gyártó valóban használt fel zsetonokat.
Ennek megfelelően tehát a Ferrarinak 7, a Mercedesnek 7, a Renault-nak 12, a Hondának pedig szintén 7 zsetonja maradt.