A maranellói istálló egy hasonló megoldással állt elő idén, mint amilyennel még tavaly, szezon közben a Mercedes, mely már akkor is felkeltette a többi csapat figyelmét: a legfelső és a középső szárnyelemet ugyanis meglehetősen szokatlan módon csatlakoztatták egymáshoz. Az öt csatlakozónak extra szerepe volt, azok mérsékelni tudták a gumik forgása közben oldalra kivetett alacsony sebességű levegő káros hatását, tehát aerodinamikai szereppel bírnak.
A Mercedes végül élesben nem használta a megoldást, az FIA-tól ugyanis végül nem kaptak engedélyt rá, télen azonban módosítottak a technikai szabályokon, mely már nem írja elő azt, hogy elsősorban nem aerodinamikai célokat kell, hogy szolgáljon az elképzelés. A Ferrari számára pedig ez megnyitotta a kaput arra, hogy hasonló tervezéssel álljon elő, Fred Vasseur csapatfőnök pedig elárulta, folyamatosan konzultáltak a szövetséggel.
„Amikor bemutattuk az autót ezekkel az elemekkel, természetesen voltak egyeztetéseink az FIA-val. Számukra kristálytiszta volt, hogy rendben van a dolog. Hogy a többi csapat mit gondol, az nem érdekel” – mondta a szakember, majd hozzátette, nem tartja olyan nagy dolognak azt, hogy csapata olyasmivel próbálkozik, amivel más istállók nem.
„Az F1 egy ilyen játék. Az első teszten minden évben vannak ilyen történetek a szárnyelemekkel, vagy az autó ezen részével kapcsolatban. Egy hét múlva már másról fogunk beszélni.”
Az Alpine technikai igazgatóját, Matt Harmant megkérdezték arról, szerinte érdemes-e átvenni a Ferrari trükkös szárnymegoldását.
„Azt gondolom, ez nagyon koncepcióspecifikus. Párszor meg megvizsgáltuk ezeket. Vagy felkerül az autónkra, vagy nem. Majd eldöntjük. A szabályok egyértelműsítése elég világos ezen a téren. Világos, hogy meg lehet csinálni, mi pedig majd eldöntjük, hogy így teszünk-e, vagy sem. És talán tudatni fogom azt is, hogy mikor érkezik.”