Fernando Alonso az utolsó kört hét tizedes hátrányban kezdte meg az előtte haladó Romain Grosjeannal szemben, így sokan azt gondolták, hogy a spanyol megszerezheti a harmadik helyet, azonban végül majd két másodperces lemaradásban futott be a negyedik helyen a Német GP-n.
Fernando Alonso az utolsó kört hét tizedes hátrányban kezdte meg az előtte haladó Romain Grosjeannal szemben, így sokan azt gondolták, hogy a spanyol megszerezheti a harmadik helyet, azonban végül majd két másodperces lemaradásban futott be a negyedik helyen a Német GP-n.
A Ferrari kétszeres világbajnoka a befutó után pedig az első kanyarban lelassított és kiállt.
Egyesek szerint az olaszok csúnyán eltaktikázták magukat és Alonso azért sem tudta támadni az utolsó körben ellenfelét, mert félő volt, hogy kifogy az üzemanyag autójából és nem marad elegendő nafta az FIA vizsgálatához.
Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke azonban elmondta, hogy az üzemanyag spórolásnak semmi köze nem volt ahhoz, hogy Alonso visszavett az utolsó körben.
„A végén úgy döntöttünk, hogy megállítjuk, mert biztosak akartunk lenni abban, hogy marad elég üzemanyag az autójában ahhoz, hogy az FIA mintát tudjon venni a futam után” – mondta a szakember az újságírók kérdésére válaszolva a Nürburgringen.
„Az a tény, hogy nem tudta befogni [Grosjeant] az utolsó körben, nincs kapcsolatban az üzemanyaggal.”