Továbbra is gondot okoznak a Ferrari versenyautói számára a Pirelli keményebb keverékű abroncsai, az olasz alakulat éppen ezért arra összpontosít, hogy mihamarabb fejlődést érjen el ezen a területen.
Továbbra is gondot okoznak a Ferrari versenyautói számára a Pirelli keményebb keverékű abroncsai, az olasz alakulat éppen ezért arra összpontosít, hogy mihamarabb fejlődést érjen el ezen a területen.
A csapat kétszeres világbajnoka, Fernando Alonso szoros csatát vívott a hétvégi Belga Nagydíjon Sebastian Vettellel, valamint Mark Webberrel a lágy összetételű gumikkal, a közepes keverékkel teljesített zárószakaszban azonban rendkívüli módon visszaesett.
A Ferrari hasonló problémákkal találta szemben magát a bajnokság első felében is, később azonban úgy gondolták, megoldódtak a gumimelegítési gondok. A csapatfőnök Stefano Domenicali szerint azonban ismét küszködnek a gumikkal.
„Láttuk, hogy Vettel nagyon-nagyon jól teljesít a keményebb gumikon, tehát ez volt az oka annak, hogy arra fókuszáltunk, hol tudjuk elkapni őket” – mondta a szakember.
„Kár érte, mert azt hiszem, Fernando nagyszerű versenyt futott, folyamatosan támadott. Sajnos úgy vélem, nem lehetünk elégedettek az eredménnyel, mint ahogy magával a ténnyel sem, hogy a gumik nem működtek megfelelően, így nem tudtuk elérni azt a tempót, amit el kellett volna.”
„Ez a legnagyobb feladat, amin dolgoznunk kell a jövő évre.”
A Ferrari a Belga Nagydíjon egy korábbi fejlesztésű futóművel versenyzett, ami közrejátszhatott abban, hogy Alonso nem tudta felmelegíteni kellőképpen a közepes keverékű abroncsokat. Domenicali azonban elmondta, véleménye szerint ez nem volt kulcsfontosságú tényező.
„Őszintén szólva nem tudom” – mondta a szakember.
„Ez egy csomó mindennel összefüggésben van, és nagyszerű lenne, ha mindegyikkel kapcsolatban tiszta képet kapnánk, mert ez azt jelenteni, hogy megoldottuk a problémát. Ez olyasvalami, amin megállás nélkül dolgoznunk kell.”