A Ferrari újdonsült technikai igazgatója, Pat Fry szerint csapatának sikerült megtalálnia, hogy miért nem tudják hozni azt a teljesítményt a Pirelli kemény keverékű abroncsaiból, mint a lágyakból az idei szezonban.
A Ferrari újdonsült technikai igazgatója, Pat Fry szerint csapatának sikerült megtalálnia, hogy miért nem tudják hozni azt a teljesítményt a Pirelli kemény keverékű abroncsaiból, mint a lágyakból az idei szezonban.
Fernando Alonso és Felipe Massa egyszerűen képtelen volt tartani a tempót ellenfeleivel a kemény keverékű gumikon az elmúlt versenyeken, amit mi sem bizonyít jobban, mint a barcelonai futam, mikor Alonso vezetett a lágy gumikon, majd egy teljes kört kapott a keményebb abroncsokra váltást követően.
A Ferrari szakemberei az elmúlt időszakban gőzerővel dolgoztak azon, hogy minél előbb megoldást találjanak a problémára, és Fry szerint erőfeszítésűk nem volt hiábavaló.
„Úgy gondolom, hogy figyelembe kell venned a pálya természetét és az ott használt gumikat” – mondta a szakember a Ferrari hivatalos weboldalán. „Barcelona egy igazi kihívást jelentő versenypálya: a leszorítóerő kulcsfontosságú az autó egyensúlya mellett, és megfelelő gumihőmérsékletet kell generálnod.”
„Ez a feladat pedig nem egyszerű. A kicsapatok például egyáltalán nem tudnak megfelelő hőmérsékletet generálni, így nem működnek náluk a kemény gumik.”
„Rengeteg mindenen dolgoztunk az elmúlt héten és örömmel mondhatom, hogy végre sikerült megértenünk a jelenséget. Több tényező összhatása mindez, és most azon dolgozunk, hogy a gyakorlatban is megoldást tudjunk találni minderre.”
A Ferrari számos újítással készül a hétvégi Kanadai Nagydíjra, amiktől Fry mindenképpen további előrelépést remél.
„Ahogy azt már megszokhattuk, a fejlesztések és újítások folyamatosan érkeznek, ami ezen a hétvégén sem lesz másképpen. A hátsó szárny és a diffúzor is módosulni fog. Ha minden a terveknek megfelelően halad, akkor újabb előrelépést sikerül majd elérnünk” – mondta.
„Remélhetőleg tovább csökkentjük a különbséget köztünk és az élcsapatok között. Nem volt sok idő Monaco és Kanada között, de a két pálya különböző, legalábbis aerodinamikai szemszögből nézve a dolgot.”
Bár a gumik ismét kulcsszerepet kaphatnak a hétvégén, Fry úgy gondolja, hogy azok szerepe nem lesz akkora az idei évben, mint tavaly.
„Biztos vagyok abban, hogy egy igen kemény verseny lesz” – folytatta. „Kicsit olyan, mint Monaco, ahol minden a tapadásról és a fékezésről szól. A tapadás nagyon fontos lesz, mert nagyban befolyásolja, hogy a kanyarok kijáratánál mennyire kopnak az abroncsok.”
„Hasonló keverékeket kapunk, mint a múltban, azonban úgy gondolom, hogy nem lesz olyan nagy probléma ezek használata, mint a tavalyi évben, hiszen a jelenlegi keverékek alapból keményebbek.”