A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domanicali megerősítette, hogy Luca Badoer megtarthatja helyét, és rajthoz állhat a jövő hétvégi Belga Nagydíjon, jóllehet csak utolsóként futott célba visszatérő versenyén Valenciában.
A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domanicali megerősítette, hogy Luca Badoer megtarthatja helyét, és rajthoz állhat a jövő hétvégi Belga Nagydíjon, jóllehet csak utolsóként futott célba visszatérő versenyén Valenciában.
Az olasz pilóta, aki legutóbb 1999-ben állt rajthoz forma-1-es versenyen, az egész hétvégén szenvedett, és képtelen volt felvenni a versenyt ellenfeleivel.
Badoer az utolsó pozícióból vághatott neki a versenynek, ahol többször is megpördült, sőt a boxutca kijáratánál lévő fehér vonal átvágásárét egy áthajtásos büntetést is kapott, így nem csoda, hogy az utolsó helyen landolt.
Domenicali azonban úgy gondolja, hogy az F3000 egykori bajnoka sokkal jobb teljesítményre lesz majd képes a következő versenyeken.
“Fontos volt számára, hogy befejezze a versenyt” – nyilatkozta az olasz szakember a BBC-nek. “Higgadtnak és nyugodtnak kell maradnunk, fontos volt Lucának, hogy célba érkezzen. Ezt tiszteletben tartom.”
“Biztos vagyok abban, hogy még nem mutatott meg mindent, de hatalmas benne a potenciál. Nem szabad elfelejteni, hogy hosszú ideje most versenyzett először, és hatalmas volt rajta a nyomás, jóllehet nem mi generáltuk.”
“Ki kell elemeznünk együtt mindent, amire szerintem még ma este sort kerítünk, de fontos, hogy Lucával folytassuk, mert egy igazi csapatjátékos, ami fontos a Ferrarinál.”
Arra a kérdésre, hogy Badoer vezeti-e majd az egyik Ferrarit a jövő hétvégén Belgiumban, Domenicali a következőket mondta: “Igen, azt gondolom.”
Badoer legjobb ideje 1:40.590 volt a mai versenyen, amely majd’ két másodperccel lassabb, mint a verseny leggyorsabb körét teljesítő Timo Glock ideje, azonban az érintett úgy érzi, nem kell szégyenkeznie.
“Az egész hétvége a tanulásról szólt, és egyfajta tesztként tekintettem erre a versenyre” – mondta az olasz. “A rajtom kiválóan sikerült (a KERS-nek hála), és a harmadik kanyarban már a 14. helyen voltam, mikor az egyik Renault hátulról eltalált.”
“Onnantól kezdve pozíciókat vesztettem. Ha ez nem lett volna, akkor egy teljesen más versenyt futhattam volna. Számomra fontos volt, hogy befejezzem a futamot, és a lehető legjobban hozzászokjam az autóhoz.”