Nem csak Neil Martin volt az egyetlen, akit a Ferrari meg akart szerezni a Red Bull Racing csapatától, mondta el az energiaital-gyárosok tanácsadója, Helmut Marko a Bild című napilapnak nyilatkozva.
Nem csak Neil Martin volt az egyetlen, akit a Ferrari meg akart szerezni a Red Bull Racing csapatától. Az energiaital-gyárosok tanácsadója, Helmut Marko a Bild című napilapnak nyilatkozva elmondta, az olasz több mérnökükre is szemet vetettek az elmúlt időszakban.
A szakember elmondta, a maranellói gárda igenis irigykedve tekint a Red Bull csapatára, hiszen az osztrák istálló rendkívüli csapatszellemről tett tanúbizonyságot a 2010-es szezon hajrájában.
Marko elmondta, a Ferrari több mérnököt szeretett volna leigazolni a csapatból, ők azonban úgy döntöttek, nem fordítanak hátat a címvédő alakulatnak.
„A Ferrari komoly erőfeszítéseket tett azért, hogy megszerezze szakembereinket” – mondta a Red Bull tanácsadója.
„Viszont mindenki maradt a fedélzeten. Ez fontos, mivel egyedülálló csapatszellem uralkodik a csapaton belül és úgy érzem, a Ferrari szeretné ezt a magáénak tudni.”
Mint arról korábban beszámoltunk, a Red Bull a tervek szerint február 1-jén viszi pályára először a vadonatúj, RB7-es versenygépet Valenciában. Marko elmondta, optimistán várja a ’roll-out’-ot, hiszen az új modell a tavalyi – világbajnok – konstrukció továbbfejlesztett változata.
„Minden percre szükségünk lesz ahhoz, hogy időben elkészüljünk az új autóval és pályára vigyük azt február 1-jén Valenciában.”
„De optimistává tesz, amit eddig láttam belőle. Főtervezőnk, Adrian Newey egy univerzális géniusz. Ő az ász a kezünkben a riválisokkal szemben. Persze nekik is vannak szakembereik, de Adrian mindenhez ért.”
„A 2011-es versenygép nem lesz forradalmian új, sokkal inkább egy evolúciója lesz az előző modellnek. Tehát meglehetősen alacsony a hiba lehetősége.”