A Ferrari hivatalos közleményében megerősítette, hogy 64 alkalmazottja kapott kiképzést arról, miként kell használni az olaszok gyárába telepített félautomata defibrillátorokat.
A Ferrari hivatalos közleményében megerősítette, hogy 64 alkalmazottja kapott kiképzést arról, miként kell használni az olaszok gyárába telepített félautomata defibrillátorokat.
Bár a közleményben csak annyi áll, hogy az olasz gárda minél nagyobb hangsúlyt szeretne fektetni a biztonságra, érdekes, hogy éppen most telepítették az életmentő berendezéseket, mikor megkezdődött a hatalmas feszültséget tároló KERS rendszer intenzív fejlesztése.
Az első – szerencsés kimenetelű – áramütésen már túl vagyunk, ugyanis a BMW Sauber egyik mérnöke saját bőrén tapasztalhatta meg, milyen is, mikor megrázza az autó a KERS helytelen működése közben.
A csapatok azóta szigetelt gumikesztyűt használnak, ám a dolgozók még így sem lehetnek teljes biztonságban.
Információink szerint más csapatoknál is történtek biztonsági intézkedések, és jelenleg is összesen több száz dolgozót okítanak arról, hogyan kell használni a defibrillátort, illetve milyen azonnali intézkedések szükségesek egy esetleges áramütés esetén.
A kamrai ritmuszavar néhány percen belül leadott elektromos ütéssel megszüntethető. A félautomata defibrillátor meghatározott erejű (200-360 J) és lefutású elektromos ütést ad, amely egy külső egyidejű repolarizációnak felel meg. Célja, hogy az ütést követő ún. elektromos csendben a szív saját ingerületvezető rendszere aktiválódjon, és beinduljon a normál ingerképzés. Ennek sikeréhez nagy mennyiségű foszfát szükséges, melynek mennyisége a kamrafibrilláció alatt igen gyorsan fogy, tehát az idő múlásával gyorsan csökken a defibrillálhatóság esélye is.
Forrás: házipatika.com