Erről a csapatot irányító Fred Vasseur beszélt nemrég a Gazzetta dello Sport című olasz lapnak, miután bevallotta, alulteljesítenek jelenleg a száguldó cirkuszban, noha annak reményében vágtak neki a 2023-as idénynek, hogy a győzelmekért csatázhatnak majd. A Ferrari jelenleg csak a 4. helyet foglalja el a konstruktőri versenyben, Vasseur ugyanakkor méltatta csapatát a nehéz idénykezdetre adott reackió okán.
“Nem ilyen eredményekre számítottunk, de minden egyértelműen látható volt már az első pályán töltött nap után” – mondta a szakember. “A legfontosabb, hogy az ilyen helyzetekben hogyan reagálunk csapatként. És a reakció rendben volt.”
“Időbe telik visszakerülni az élre. Ha az F1-ről beszélünk, az emberek azt gondolják, egy hét alatt meg lehet oldani a problémákat, de olyan ez, mint vitorlázni egy hatalmas hajóval, és irányt váltani: nem működik azonnal.”
Vasseur azt mondja, miközben az időmérőkön egészen jó teljesítményt tudnak nyújtani, a versenytempó tekintetében egész egyszerűen óriási a lemaradásuk a Forma-1-ben jelenleg uralkodó Red Bullhoz képest.
“Ha kielemezzük az adatokat, látható, hogy az időmérőkön 0,2%-kal vagyunk a Red Bull mögött, néha 0,4%-kal, alkalmanként viszont jobbak is vagyunk náluk. A versenyeken viszont jóval nagyobb ez a különbség, szóval a lemaradásunk leginkább a versenytempó tekintetében manifesztálódik. Ahogy megesik ez másoknál is, csak nézzék meg a Mercedest! Logikus magyarázat lehet erre, hogy a Ferrarit nehéz vezetni. Egy körön lehet vele kockáztatni, a határon tartani, de versenyzés közben ez nem lehetséges, a teljesítmény pedig visszaesik. Aerodinamikai kérdés ez. 2022-ben rendben volt a dolog, próbáltunk még jobbá válni a télen, de az igazság az, hogy alábecsültük azt, hogy elvinni valamit az extrémitás irányába olykor megnehezíti a versenyző dolgát: az autó kiszámíthatatlanul mozog, a terhelés következetlen.”
A Ferrari főnöke azt mondja, az idei autóhoz már nem végeznek fejlesztéseket a szélcsatornában, ahhoz pedig, hogy 2024-ben ütőképesek legyenek, agresszíven kell hozzáállniuk a következő évi autó tervezéséhez.
“Ami az idei szezont illeti, a szélcsatornában már július végén leálltunk a fejlesztésekkel” – magyarázta a szakember. “Viszont vannak már jóváhagyott elemek, és dolgozon azokon, amiket Katarba vagy Austinba viszünk. Ami a 2024-es versenyautót illeti, még a filozófiai koncepciónál tartunk. A számok azt mutatják, hogy agresszívnek kell lenni a projekttel, de a szimulációkkal és az egyenletekkel már abszolút a maximumon nyomjuk. Másképp kell gondolkodnunk, meg kell találnunk a határmezsgyéket, hogy a versenyzők anélkül tudjanak versenyezni, hogy folyton a határon kelljen autózniuk. Az új versenyautónak viszont nem év végére kell elkészülnie, hanem márciusra, Bahreinre. Sok hónap áll még előttünk.”