A brackley-i alakulat teljesen új megközelítést alkalmazott W15-ös kódjelű versenyautójánál, amely a hagyományosabb oldalsó légbeömlőkkel és a tolórudas hátsó felfüggesztéssel debütált. Az új autó előnyeinek teljes kiaknázása azonban időbe telt, ami Shovlin szerint hátráltatta a csapatot a fejlesztési versenyben.
A Mercedes fejlesztési csomagjai gyakran nem estek egybe a riválisokéival, ami azt eredményezte, hogy néhány futam erejéig versenyképesek maradtak, de amikor a többi csapat új alkatrészeket vitt pályára, ismét hátrébb csúsztak.
„Úgy gondolom, hogy a legnagyobb tényező a fejlesztés volt” – magyarázta a szakember. „Ha megnézzük, mikor hoztuk az újításainkat a fő riválisokhoz képest, gyakran néhány futammal később mutattuk be a nagy csomagokat.”
„Ha előbb hoztuk volna őket, kisebb lett volna a csomag. Így összességében — egy szezon átlagában nézve — nem voltunk elég gyorsak, amikor újításokat vittük pályára. Volt néhány futam, amikor versenyképesek voltunk, de aztán a csapatok újabb frissítéseket hoztak, és ismét előreléptek. Ez egyértelműen a legfőbb mechanizmus, ami miatt lemaradtunk.”
Shovlin elmondta, hogy a szezon eleji gyenge teljesítmény – az autó kiegyensúlyozatlansága és a különböző pályákon tapasztalt problémák – jelentős hátrányt okozott a csapatnak: „A szezon eleje gyenge volt. Az autó nem volt jól kiegyensúlyozva, és nem működött megfelelően különböző pályákon.”
„Az első hét futam során sikerült úrrá lennünk ezeken a problémákon, és aztán a szezon további részében már egy normális fejlesztési versenyt futottunk.”
Shovlin hangsúlyozta, hogy a csapat egyik fő célja a 2025-ös autóval kapcsolatban a hátsó abroncsok túlmelegedésének csökkentése, mivel ez a terület az elmúlt év során gyengeségnek bizonyult a legjobb csapatokkal szemben.
„A hátsó gumik túlmelegedése egy olyan terület, ahol nem vagyunk olyan jók, mint a McLaren, a Red Bull vagy a Ferrari” – ismerte el. „Ez különösen olyan pályákon jelentett problémát, mint amilyen a szingapúri.”
„Két kérdést kell megoldanunk: kevesebb hőt tudunk-e a gumikba juttatni, illetve képesek vagyunk-e gyorsabban elvezetni a hőt. Ez az a terület, ahol vasárnaponként nagy hátrányban voltunk néhány versenyen, és ez a következő év egyik fő fókuszpontja lesz.”
A csapat további kihívásokkal is szembesült, különösen a W15-ös alacsony hasmagasság melletti optimalizálása terén, amely Shovlin szerint nehézséget okozott a hepehupásabb pályákon.
„Nagyon igaz, hogy ezeken a pályákon gyakrabban szenvedtünk. A teljes fejlesztési verseny a Forma-1-ben arról szól, hogy ki tudja gyorsabban megoldani a problémáit. Ez az, ami a siker kulcsa.”