A koronavírus-járvány természetesen az F1-et is érzékenyen érinti: 10 futamot kellett halasztani vagy törölni eddig, a világbajnokság pedig várhatóan csak júliusban rajtolhat, és 15-18 versenyt rendezhetnek idén.
A járvány, illetve annak következtében elmaradó versenyek miatt a Forma-1 bevételei is 84 százalékkal csökkentek – a tavalyi, 246 millió dolláros összeghez képest idén január és március között 39 millió dollárra, azaz mintegy 12,5 milliárd forintra.
Nyáron zárt kapus európai versenyekkel kezdődhet a bajnokság, mindez pedig azt jelenti, a versenyrendezők nem juthatnak bevételekhez a jegyértékesítés által, ezért a legtöbb promóter természetesen szeretné újratárgyalni a feltételeket.
Úgy tudni, a televíziós társaságokkal kötött szerződések összege is csökkenhet, amennyiben a versenynaptár 15-nél kevesebb futamból áll.
Chase Carey, a Forma-1 elnök-vezérigazgatója viszont leszögezte, muszáj határozottnak lenniük partnereikkel szemben.
„Akár a csapatokról, a promóterekről, vagy a szponzorokról lesz szó, nem fogunk cukorkát osztogatni mindenkinek” – fogalmazott az üzletember.
„Méltányos bánásmódra számítunk, de felnőttként fogunk eljárni, arra számítva, hogy 2021-ben úgy fog kinézni az üzletünk, ahogy négy hónappal ezelőtt terveztük.”
Carey elismerte, nehéz úgy megállapodásokat kötni, hogy nagyon képlékeny még a 2020-as program.
„Ami a csapatokat illeti, 2020 sem számunkra, sem számukra nem olyan eredményeket hoz majd, mint amilyenekre számítottunk, amikor elkezdődött az év. És szerintem mindenki minden tőle telhetőt megtesz, hogy felülkerekedjen a helyzeten.”
„Momentán túl sok minden képlékeny. Túl sok „ha” van, és nem gondolom, hogy konstruktív lenne kezelni ennek egyes részeit. Azt gondolom, kellőképp messzire kell jutnunk ezekkel a tervekkel, hogy lássuk, hogy is állunk.”
„A pénzdíjazás az egy szerződéses formula – tehát az, ami. Nem tudunk egyoldalúan változtatni rajta. Hogy tehetünk-e valamit, hogy támogassunk bizonyos csapatokat? Nem jótékonysági szervezet vagyunk, de azt már elmondtuk, hogy kapcsolatban vagyunk minden partnerünkkel, és ki fogjuk találni, hogyan tovább, hogy mindenkinek jó legyen.”
Amikor arról kérdezték, mi a helyzet az F1 szponzoraival való egyeztetésekkel, Carey kifejtette: „Azon dolgozunk, hogy elérjük azt, amit várnak tőlünk a támogatóink. Elvégre ezek partnerségek, méghozzá hosszú távú partnerségek.”
„Le fogunk ülni partnerekként, és ki fogjuk találni, hogyan tovább. Szeretnénk, ha elégedettek lennének azzal, amit csinálunk, ugyanakkor pedig kötelesek vagyunk értéket szolgáltatni, ha pedig így lesz, akkor valós értéket kapunk cserébe. Partnerként viszonyulunk egymáshoz.”