A Forma-1-es csapatvezetők továbbra is azon vannak, hogy előálljanak egy olyan javaslattal, amely lehetővé tenné számukra, hogy évi ötmillió euróért biztosítsák a motorokat a független csapatoknak, amivel elkerülhetnék ez egyenmotorok bevezetését a sportban.
A Forma-1-es csapatvezetők továbbra is azon vannak, hogy előálljanak egy olyan javaslattal, amely lehetővé tenné számukra, hogy évi ötmillió euróért biztosítsák a motorokat a független csapatoknak, amivel elkerülhetnék ez egyenmotorok bevezetését a sportban.
A csapatok szövetsége (FOTA) a héten Londonban ülésezett, ahol arról folytak a tárgyalások, hogy miként lehetne a lehető leghatékonyabban csökkenteni a költségeket, és milyen javaslattal lehetne lebeszélni az FIA-t arról, hogy bevezesse az egyenmotorokat 2010-től.
A FOTA már az elmúlt néhány versenyen is megpróbált mindenki számára elfogadható javaslatokat alkotni, ám azt követően, hogy a KERS bevezetésének elhalasztására irányuló törekvések elutasításra kerültek, a héten több pontban egyezség született.
“Ez az első javaslatcsomag, amit egyhangúlag megszavaztunk, és komoly költségcsökkenést hozhat magával” – mondta a FOTA elnöke, Luca di Montezemolo a Gazzetta dello Sportnak.
“Abban is megegyezés született, hogy megpróbálunk évi ötmillió euróért motorokat biztosítani a kiscsapatoknak 2010-ben. Továbbá mindannyian egyetértettünk abban, hogy 2011-től új, olcsóbban előállítható motorok kellenek a sportban.”
“Elképzelhetetlen, hogy a Forma-1 jövőjét a Kínai-, és a Brazil Nagydíj között határozzuk meg. Több időre van szükségünk, azonban az együttműködés szellemisége igazán nagyszerű.”
A csapatok egyébként abszolút optimistán készültek az e heti megbeszélésre, ahol a tesztek számának csökkentéséről, a csapatok közötti technikai partneri kapcsolatok engedélyezéséről, illetve több egységes elem bevezetéséről is szó volt, melyek mind jót tehetnek a Forma-1-nek.
A Toyota elnöke, John Howett, a FOTA alelnöke, a megbeszélés előtt pozitívan nyilatkozott az Autosportnak: “Úgy gondolom, hogy minden a legnagyobb rendben zajlik, és egyre hatékonyabb a szervezet. Számos elgondolás abba a fázisba jutott már, hogy szavazhasson róla az intézőbizottság.”
“Véleményem szerint egy tisztességes és konkrét csomag lesz, amely támogatja a kisebb csapatokat, csökkenti a költségeket, és nem szigeteli el a nagyobb alakulatokat. Viszont még továbbra is van egy-két olyan téma, amiben nem született egyezség.”
Az FIA korábban arra kérte a csapatokat, hogy álljanak elő egy olyan javaslattal, amely lehetővé teszi számukra, hogy mindössze évi ötmillió euróért elláthassák erőforrásokkal a független alakulatokat a 2010-es idénytől – ami azt is jelentené, hogy nem lenne szükség a motorok egységesítésére.
A nagyvállalatok azonban szinte azonnal jelezték, hogy az évi ötmillió eurós ár egyszerűen nem megoldható a jelenlegi erőforrások költségei mellett.
“Ez lehetetlen a mostani erőforrásokkal” – mondta Howett. “Jelenleg is folynak erről a tárgyalások, de azt nem tudom, hogy megszavazzák-e, avagy sem. Amiben eddig egyezség született, az a háromversenyes motorok bevezetése, illetve a tesztek számának csökkentése, ami mindenki számára dupla győzelem.”