A Haas beszállítói alig bírnak a rendelésekkel, túl sok a baleset - F1VILÁG.HU

A Haas beszállítói alig bírnak a rendelésekkel, túl sok a baleset

HIRDETÉS
Az amerikai Forma-1-es alakulat csapatfőnöke szerint Mick Schumacher nem engedhet meg magának még több nagy balesetet, mivel az istálló költségvetése és gyártási kapacitása sem bírja a jelenlegi terhelést.
Mick Schumacher (Haas) crash, Monaco Grand Prix 2022, Monte Carlo,

Nagy nyomás nehezedik Mick Schumacher vállaira a Haasnál. A német pilóta már két jelentős balesetet szenvedett el az idei szezon során, legutóbb két hete Monacóban, ahol szó szerint kettétört az autója. Miközben az összetört autó felhasználható maradványait javítják, Günther Steiner csapatfőnök a pilóta helyzetéről nyilatkozott.

„Nem lehet, hogy így folytassa. Ezt ő is tudja. Nyilván pontokat akar szerezni, de ha falnak megy, úgy nem fog sikerülni. Ezt ő is tudja, szóval nem helyezek rá nyomást azzal, hogy ezt mondogatom neki. Szerintem a pilóták tisztában vannak vele, hogy nem kellene balesetet szenvedniük. Sok minden történik most, és nincs egyszerű megoldás. Meglátjuk, innen hogyan folytatja. Most sok mindent a helyére kell tenni.”

Steiner elárulta, a csapat már rég túllépte az idei baleseti károkra szánt pénzösszeg határát.

„Ezt Dzsiddában átléptük. Átléptük a határt, de én szeretném inkább a pontokat számolni.”

Steiner úgy érzi, a pilótának nem szükséges tudnia, mekkora anyagi kárt okoz a csapatnak, de Schumacher ennek ellenére Monacóban utánajárt a kérdésnek.

„Beszéltünk róla, de nem mentem bele a részletekbe. Elolvassa, amit ti megírtok, szóval odajött hozzám, és megkérdezte, hogy tényleg annyi pénzről van-e szó. Mondtam neki, hogy nem tudom, mert én nem közöltem összeget.”

Míg a nagyobb csapatok amiatt aggódnak, hogy idén nem férnek be a költségvetési korlát alá, addig a Haas vezetősége azon stresszel, hogy egyáltalán kijöjjenek az idei költségvetésükből. Két nagy beszállítóval, a Ferrarival és a Dallarával működnek együtt, amelyek közül utóbbi „éjjel-nappal” azon dolgozik, hogy a csapatnak legyen elég tartalék alkatrésze.

„Ez nem egy jó dolog, ráadásul egyre nehezebb tartani a gyártási tempót. A pénz mindig probléma, hiszen fizetnünk kell, de az is problémát jelent, hogy elég alkatrésszel rendelkezzünk. Nincs öt öntőformánk a karosszériához, csak egy van, és minden darabot időbe telik legyártani. Ez kihívást jelent, de a Dallara igazán jó munkát végez. A futóművet tekintve a Ferrari segített ki minket, mert abból sem volt elég alkatrészünk.”

Steiner hozzátette, a kiadásaik mellett nehéz megbecsülni, mekkora tőkéjük marad a fejlesztésekre. Abban bízik, a szezon hátralévő szakaszában sikerül félretenniük rá némi pénzt.

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A Haas beszállítói alig bírnak a rendelésekkel, túl sok a baleset
Ekkor lesz az F1-es Las Vegas-i Nagydíj időmérője
Leclerc-t tartják a legesélyesebbnek a pole-ra, te megtetted már a téteket? (x)
A Ferrari-főnök szerint furcsa, hogy most rúgták ki az F1-es versenyigazgatót

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!