A Haas egy szörnyen alakult, ponttalan 2021-es szezon után idén visszatért a pontszerző csapatok közé, és az év különböző pontjain tett villanásainak köszönhetően a konstruktőri nyolcadik helyen zárta az évet. A hányattatott sorsú amerikai istálló már a szezonnyitó Bahreini Nagydíjon meglepetést okozott, amikor Kevin Magnussennel az ötödik helyen zárt, de dupla pontszerző helyeket sikerült elérnie a nyári Brit és az Osztrák Nagydíjon, pole-pozíciót pedig az őszi Brazil Nagydíj sprintfutamán. Több más helyszínen azonban váratlanul gyengén teljesített az istálló, aminek szezonját összességében Günther Steiner számára a „hullámvasút” szó fejezi ki leginkább. A csapatvezető egyáltalán nem számított arra, hogy a sikeres szezonnyitó után visszaesnek a középmezőny sűrűjébe.
„Nem számítottam visszaesésre. Ausztráliában sz*r versenyünk volt. Az első két verseny után nem számítottam visszaesésre, mégis megtörtént. Akkor azon gondolkoztam, hogy most lehet visszakapaszkodni. Ez időbe telt. Silverstone és Ausztria aztán megint jól alakult a számunkra. Ezért mondtam, hogy nehéz jóslatokba bocsátkozni.”
A Haas pénzügyi okokból idén egyetlen fejlesztési csomaggal állt elő, amit a július végi Magyar Nagydíjon vitt pályára. Érdekes jelenség, hogy a bevezetése előtti tizenkét fordulón harmincnégy pontot sikerült összegyűjtenie, míg a debütálása utáni tíz versenyen mindössze hármat.
„Kisebb rejtély, hogy Ausztriában és Silverstone-ban nem voltak fejlesztéseink, mégis nagyon gyorsak voltunk. Aztán feltettük az új alkatrészeket, és lelassultunk. Aztán hirtelen megint felgyorsultunk. Rejtélyes dolgok ezek. Nem mondanám, hogy száz százalékban értjük a helyzetet” – ismerte el Steiner.