Bár Tsunoda időnként villantott már tehetségéből a faenzai csapatnál, a Red Bull még mindig nem győződött meg teljesen arról, hogy a pilóta minden szükséges kvalitással rendelkezik ahhoz, hogy feljebb léphessen a nagycsapathoz. Annak ellenére, hogy Sergio Perez helyzete megingott, és a 2025-ös helye bizonytalan, a Red Bull egyelőre inkább Liam Lawsonban látja a potenciális utódot — noha dr. Helmut Marko nemrég elismerte, a japán pilóta is esélyes Perez ülésére.
Tsunoda még soha nem tesztelhette a Red Bull F1-es autóját, csupán bemutatókon vezethette a csapat versenygépeit. A Honda és a Red Bull kapcsolata jövőre ér véget, hiszen a japán gyártó 2026-tól Aston Martinnal folytatja együttműködését. A Honda azonban reméli, hogy Tsunoda továbbra is maradhat a Red Bullnál.
Koji Watanabe, a Honda versenyrészlege, a HRC elnöke a Motorsport.com című internetes lapnak nyilatkozva kifejezte reményét a jövővel kapcsolatban, és elárulta, hogy tárgyalásokat folytatott Helmut Markóval és Christian Hornerrel Tsunoda terveiről.
„Célunk, hogy Tsunoda keményen dolgozzon és megszerezzen egy helyet a Red Bull Racingnél” – mondta Watanabe. „Úgy gondoljuk, hogy megvan benne a tehetség. Természetesen a pilótadöntések végső soron a csapaton múlnak, de partnerként erősen kértük, hogy Tsunoda kapjon lehetőséget arra, hogy a Red Bull autóját vezethesse, és tesztelhessen. Legalább azt szeretnénk, ha lehetőséget kapna arra, hogy megmutassa képességeit.”
„Beszéltem erről Christian Hornerrel is. Nem zárta ki a lehetőséget. Még semmi sem dőlt el, de úgy gondolom, hogy helyesen kell eljárnunk.”
Watanabe szerint az ideális megoldás az lenne, ha Tsunoda hosszú távon a Red Bullnál folytatná, még akkor is, ha a Honda és a Red Bull partnersége 2025 után véget ér.
„Ha minden jól megy, és elismerik Tsunoda képességeit, úgy vélem, akár 2026 után is maradhatna a Red Bullnál, és harcolhatna a bajnoki címekért” – tette hozzá. „Az lenne az ideális, ha Tsunoda egyre inkább Red Bull-pilóta lenne. Ez nem azt jelenti, hogy örökre elválna a Hondától. Most az a legfontosabb, hogy megszerezze a Red Bull ülését, és ha ez a célja, akkor törekednie kell rá.”
Watanabe azt is elárulta, hogy a Honda juniorversenyzője, Ayumu Iwasa — aki jelenleg a Super Formula bajnokságában szerepel — jövőre a Red Bull tartalékpilótája lehet, de nem zárta ki annak lehetőségét sem, hogy Japánban folytatja karrierjét.
„Iwasa esetében úgy gondolom, hogy jövőre alapvetően a Red Bull tartalékpilótája lesz” – mondta. „Onnan az a cél, hogy megszerezzen egy főállású versenyzői ülést. Különböző lehetőségekről tárgyaltam Markóval Iwasa jövőjét illetően. Az egyik opció, hogy tartalékpilótaként részt vesz az összes F1-es futamon, hasonlóan Liam Lawsonhoz. Egy másik lehetőség, hogy jövőre folytatja a versenyzést a Super Formula sorozatában. Személy szerint úgy gondolom, hogy hasznos lenne számára, ha továbbra is versenyezne.”
Bár a Honda 2026-tól az Aston Martinnal folytatja együttműködését, Watanabe elmondta, hogy jelenleg nincs terv a csapattal közös pilótafejlesztési programra.
„Jelenleg nincs tervünk az Aston Martinnal való együttműködésre” – tette hozzá. „Ez nem jelenti azt, hogy a jövőben nem lesz ilyen, de pillanatnyilag nincs eldöntött program. Legalábbis jövőre még nem leszünk partnerek a pilótafejlesztés terén.”