A japán gyártó komoly nehézségekkel találta szemben magát az első előszezoni teszten, az első napon ugyanis az olajtartállyal akadtak gondok, a második tesztnapon pedig komolyabb problémái voltak.
A japán gyártó komoly nehézségekkel találta szemben magát az első előszezoni teszten, az első napon ugyanis az olajtartállyal akadtak gondok, a második tesztnapon pedig komolyabb problémái voltak.
A barcelonai problémák után komolyan aggódik ausztráliai motorspecifikációja miatt a McLaren motorpartnere, a Honda.
A japán gyártó komoly nehézségekkel találta szemben magát az első előszezoni teszten, az első napon ugyanis az olajtartállyal akadtak gondok, a második tesztnapon pedig komolyabb problémái voltak V6-os erőforrásával.
Ráadásul a Honda-motor a hírek szerint a teljesítmény tekintetében is elmarad a várakozásoktól, és állítólag a megbízhatósági problémák miatt kevesebb motorerővel tudtak csak dolgozni a teszteken, mint a 2016-os erőforrás esetében.
Haszegava Juszuke, a Honda motorsport-főnöke a Movistar nevű spanyol TV-nek elárulta, az olajtank újratervezése nem okoz komoly problémát, amiatt azonban nagyon aggódnak, hogy nem tudják pontosan, mi volt a gond a második tesztnapon.
„Az első napon az olajrendszerrel voltak problémák, az olajtartállyal. Normális esetben az olajtartály menedzseli az olajszintet, de idén ezzel akadnak problémák, ezért az olajtartály rendszerén módosítanunk kell” – magyarázta a japán szakember.
„A második napon mechanikai gondunk volt, és még nem tudjuk a probléma gyökerét. Ez véleményem szerint már egy sokkal komolyabb probléma. Ki kell derítenünk, mi okozta a gondokat.”
Arra a kérdésre, hogy a Honda F1-es idényét veszélyezteti-e a probléma, Haszegava így felelt: „Az olajtank határozottan nem. A mechanikai problémát még nem tudom – de természetesen aggódom emiatt.”
A jövő heti, második előszezoni teszten a Honda bevetni készül melbourne-i motorspecifikációját, ám a folyamatban lévő vizsgálatok még befolyásolhatják ezen döntését.
A meghibásodott motort kedden kiszerelték az autóból és visszaküldték Japánba, de egyelőre még nem tudni a probléma okát.
Amikor Haszegavát arról faggatták, Barcelonában a melbourne-i specifikációt használják-e jövő héten, így válaszolt: „Igen. Úgy tervezzük, de mechanikai gondunk volt, szóval jelenleg is egyeztetek a szakurai szakemberekkel a jövő heti motorról.”