A Mercedes AMG Petronas csapatfőnöke, Ross Brawn bevallotta, múlt hétvégi gyengélkedésükben komoly szerepet játszott az, hogy a Pirelli és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) megtiltotta az abroncsok felcserélését.
A Mercedes AMG Petronas csapatfőnöke, Ross Brawn bevallotta, múlt hétvégi gyengélkedésükben komoly szerepet játszott az, hogy a Pirelli és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) megtiltotta az abroncsok felcserélését.
Azt követően, hogy Nico Rosberg Silverstone-ban parádés győzelmet aratott, a Mercedes versenyzői múlt hétvégén, a Nürburgringen ismét hasonló gumiproblémákkal szenvedtek a hosszú etapokon, mint a bajnokság első versenyein.
A pole pozícióból rajtoló Hamilton mindvégig a tapadás hiányára panaszkodott, míg Rosberg egész egyszerűen képtelen volt jelentősen előrelépni a kiábrándító tizenegyedik rajthelyről.
A Silverstone-ban látott sorozatos defekteket követően az FIA arra kötelezte a csapatokat, tartsák be a Pirelli iránymutatásait a gumik használatára vonatkozóan – ennek megfelelően pedig az abroncsok felcserélésre is tiltólistára került.
Ross Brawn, a brackley-i alakulat csapatfőnöke szerint ez, valamint a túl magas hőmérséklet nagyban hozzájárult a gyengélkedéshez.
„A gumi szerkezete változott, és korábban a gumik felcserélésével remek lehetőség kínálkozott arra, hogy ne terheljük meg annyira a gumikat” – mondta a szakember.
„Használhattuk az időmérőn, és aztán felcserélhettük azokat, így teljesen mások voltak a körülmények a versenyen. Ezekkel a gumikkal már nem lehet megtenni ezt, és azt hiszem, ismét a határon voltunk a gumihőmérséklet tekintetében, ami miatt küszködtünk. A verseny első fele katasztrofális volt. A második felében aztán – ahogy elkezdett fogyni az üzemanyag – egyre inkább lecsökkent a gumihőmérséklet, és kezdtünk jól teljesíteni.”
„A verseny elején, amikor sok üzemanyaggal próbáltuk nyomni, egyszerűen túlerőltettük a gumikat, és muszáj megoldást találnunk erre.”
Bár a Mercedes monacói, kanadai és angliai formája azt sugallta, sikerült előrelépéseket tenni a gumikezelés tekintetében, Brawn elárulta, a Német Nagydíj előtt is voltak már kétségei.
„Soha nem hittem, hogy felülkerekedtünk ezeken a gondokon. Voltak dolgok – mint például a hátsó gumik felcserélése –, melyek hasznosnak bizonyultak, de ezt most elvették. Silverstone-ban nem volt olyan meleg, mint ahogy Montrealban sem. Azt mondtam, szükségünk lesz egy forró versenyre, és a hétvégi futam épp olyan volt, mint azok a szezon elején, melyeken küszködtünk – egészen addig, amíg le nem hűltek a körülmények egy kicsit.”