A Hyundai motorsport-programját jelenleg az a Cyril Abiteboul vezeti, aki annak idején a Renault csapatfőnöke volt a Forma-1-ben: a francia istállót 2017 és 2020 között szolgálta, majd azt megelőzően kellett távoznia, hogy a csapatot átkeresztelték Alpine-ra. A francia szakember annak idején a Caterham alakulatánál is tevékenykedett, az elmúlt hónapokban pedig meglehetősen sok pletyka látott napvilágot azzal kapcsolatban, hogy a Hyundainál való kinevezése előjele lehet a gyártó F1-es csatlakozásának.
Abiteboul most a RacingNews365.com című internetes portálnak nyilatkozott a rali-világbajnokság (WRC) horvátországi állomásán, és nem zárta ki annak lehetőségét, hogy a gyártó csatlakozik a Forma-1-hez – habár rámutatott, a prioritás továbbra is a WRC marad számukra.
„A csoport jelenleg aktívan vizsgálja a különféle programokat. Több mint 10 éve vagyunk már a WRC-ben. Az alapvetés az, hogy maradunk is itt, ha ugyanis kapcsolatot építünk ki egy márkával, akkor ez a kapcsolat csak akkor igazán érvényes, ha fenntartható is” – mondta a szakember.
„Ma pedig már elég erős az örökség a Hyundai és a WRC között, a fő célunk ezért az, hogy lássuk, miképp fog fejlődni a sorozat – tehát abszolút értelme van abban a sportban maradnunk, ahol már jelen vagyunk 10 éve.”
„Ám elképzelhető, hogy egy ponton majd alternatív megoldásokat kell keresnünk, és ezek az alternatívák főleg olyan bajnokságok lesznek, ahol az elektromosság kulcstényező.”
A Forma-1-ben 2026-ban vezetnek be új motorszabályokat, melyek keretében az elektromos hajtás már nagyobb teret nyer majd, ám mivel a változás meglehetősen közel van, nem valószínű, hogy a Hyundai az új regulák bevezetésekor csatlakozik az F1-hez, erre leghamarabb a 2030-as, újabb szabályváltozásokkor lehetne számítani.
Abiteboul ráadásul azt mondja, a vállalat számára kiemelten fontos az, hogy saját modelljeit tudja népszerűsíteni, erre pedig az F1-ben nemigen lenne lehetősége.
„Az egyik dolog, ami nagyon fontos számunkra, az a termékeink, illetve az N-jelzésű modellek népszerűsítése. A termékpromóció jelenleg nem igazán van jelen a Forma-1-ben, szóval olyan kategóriákra fókuszálunk, melyek népszerűsítik az elektromos technológiát, illetve jelen van a termékpromóció, kiváltképp az N-jelzésű brandünk szempontjából.”
„Ez az, amire szükségünk van a motorsportokhoz. Bármely platformot, mely képes erre, meg tudjuk vizsgálni.”