A McLaren főmérnöke, Paddy Lowe megerősítette, hogy a Technikai Munkacsoport már döntött arról, hogy a biztonság fokozása érdekében, a jövő évtől egy helyett két huzallal rögzítik az abroncsokat az autókhoz.
A McLaren főmérnöke, Paddy Lowe megerősítette, hogy a Technikai Munkacsoport már döntött arról, hogy a biztonság fokozása érdekében, a jövő évtől egy helyett két huzallal rögzítik az abroncsokat az autókhoz.
Az 1998-as Belga Nagydíjon történt rajt utáni tömegbalesetet követően, ahol szinte minden ütköző autó kereke leszakadt és akadálytalanul járhatta útját, az FIA bevezette a kerekek extra rögzítésére szolgáló huzalokat 1999-ben, ám azok az elmúlt időszakban nem bizonyultak elég hatékonynak és megbízhatónak.
Legutóbb a múlt heti Német Nagydíjon láthattunk elszabadult kereket, mikor a szombati időmérő első etapjában Vitantonio Liuzzi falnak csapta autóját, és a Force India felnijei azonnal leszakadtak, sőt kis híján eltalálták az éppen arra tartó Timo Glock-ot.
Az idei évben nem ez volt az egyetlen ilyen eset, az áprilisi Kínai Nagydíj egyik edzésén Sebastian Buemi első felfüggesztései eltörtek, és a két első kerék szó szerint leszakadt versenygépéről, és csak a szerencsének köszönhető, hogy senkinek nem esett baja.
Pedig egy elszabadult abroncs hihetetlenül veszélyes, és nem is kell messzire menni, egy évvel ezelőtt a forma-2-es versenyző, Henry Surtees életét vesztette Brands Hatch-ben, miután egy lerepült abroncs éppen fejen találta, hatalmas sebességnél.
„Nagy figyelmet fordítunk a kerékrögzítőkre, amik komoly fejtörést okoznak számunkra” – mondta Paddy Lowe a McLaren telefonos konferenciáján.
„Volt egy tragikus balesetünk a tavalyi évben, és sokkal gyakrabban látunk elszabadult gumikat az F1-ben, mint azt szeretnénk. Ugyan működnek a rögzítő huzalok, de nem elég megbízhatóak.”
„Egyik fő célunk az, hogy javítsunk a biztonságon, és éppen ezért megegyeztünk abban, hogy lépünk valamit a következő évre, és ez már a szabályokban is szerepel. Egy második rögzítő huzal lesz minden egyes keréknél.”
„Úgy érezzük, hogy nem tudjuk száz százalékosan megbízhatóvá tenni a huzalokat, ugyanis azok gyakran elszakadnak a balesetekben, különböző okok és erőhatások miatt. Éppen ezért azt láttuk jónak, ha egy második huzalt is elhelyezünk, amik egymástól teljesen függetlenül futnak, ami drasztikusan megnöveli az esélyét annak, hogy egy vagy mindkettő épségben marad.”