A korábbi viták után Austinra is módosított hátsó szárnyán a McLaren - F1VILÁG.HU

A korábbi viták után Austinra is módosított hátsó szárnyán a McLaren

HIRDETÉS
A McLaren Forma-1-es csapata megerősítette, hogy további módosításokat hajtott végre hátsó szárnyain az Amerikai Nagydíj előtt, miután korábban vita alakult ki az úgynevezett „mini-DRS” körül.
Oscar Piastri, McLaren
HIRDETÉS

A wokingi csapat az Azerbajdzsáni Nagydíjat követően került reflektorfénybe, amikor videófelvételek kezdtek el terjedni, melyeken látható volt, hogy a hátsó szárny felső eleme nagy sebességnél hátrafelé hajlik, így csökkentve a légellenállást, és növelve a végsebességet az egyenesekben.

Ez a viselkedés azt az érzést keltette, mintha a McLaren egy „mini-DRS” rendszert használna. Bár a hátsó szárny minden FIA által előírt statikus terheléses teszten átment, nagy sebességnél tapasztalt hajlékonysága miatt az irányító testület és a csapat között megkezdődtek az egyeztetések.

A párbeszéd eredményeképp a McLaren beleegyezett abba, hogy módosítja az Azerbajdzsánban használt alacsony légellenállású szárnyat, hogy a jövőben ne hajoljon el ilyen módon. Ezt a szárnyat valószínűleg csak a Las Vegas-i Nagydíjon használták volna újra.

Azonban az austini hétvége előtt újra felmerült a téma, mivel olyan híresztelések terjedtek el, hogy az FIA újabb változtatásokra kérte a csapatot. A McLaren cáfolta, hogy erre sor került volna, de elismerte, hogy a folyamatos egyeztetések részeként beleegyeztek abba, hogy hátsó szárnyaik teljes sorozatán módosításokat hajtanak végre, beleértve az austini futamon használt szárnyat is.

A módosítások elsősorban a hátsó szárny felső elemének merevítésére irányulnak, valamint a résméret szűkítésére. A McLaren egyik szóvivője elmondta: „Ahogy korábban említettük, a McLaren proaktívan felajánlotta, hogy kisebb módosításokat hajt végre hátsó szárnyán az Azerbajdzsáni Nagydíjat követően. Azóta minden hátsó szárnyunkon kisebb-nagyobb mértékben végrehajtottunk változtatásokat, hogy elkerüljük a további problémákat ezen a területen.”

A McLaren által végrehajtott változtatások egy olyan hétvégén történtek, amikor az FIA továbbra is szigorúan ellenőrzi a hátsó szárnyak hajlékonyságát. A bokszutcában megfigyelhető volt, hogy a csapatok hátsó szárnyain több referenciapontot helyeztek el, amelyeket az FIA használ annak értékelésére, hogy mennyire hajlanak az elemek nagy sebességnél.

Ezek a pontok referenciaként szolgálnak, hogy a hátsó kamerák által rögzített felvételeken könnyebben észlelhetők legyenek az elhajlások. Emellett nagyobb felbontású kamerákat is használnak az autókon, hogy pontosabb adatokat nyerjenek.

Ez az eljárás továbblépést jelent a Belga Nagydíjhoz képest, amikor az FIA először fokozta az ellenőrzést a hátsó szárnyak hajlékonysága kapcsán. Akkor a csapatokat arra kérték, hogy szereljenek fel egy nagy felbontású kamerát, amely az első szárny véglapját és külső szárnyelemét vizsgálja. Fontos azonban megjegyezni, hogy a rögzített videófelvételek a csapatok megbüntetésére szolgálnak. Az FIA célja inkább az, hogy jobban megértse, hogyan hajlanak a szárnyelemek, és hogy ezáltal finomítsa a jelenlegi szabályokat, vagy a jövőbeni előírásokat pontosabban határozza meg.

Nyitókép: Tóth Zsombor

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!