A wokingi csapat az Azerbajdzsáni Nagydíjat követően került reflektorfénybe, amikor videófelvételek kezdtek el terjedni, melyeken látható volt, hogy a hátsó szárny felső eleme nagy sebességnél hátrafelé hajlik, így csökkentve a légellenállást, és növelve a végsebességet az egyenesekben.
Ez a viselkedés azt az érzést keltette, mintha a McLaren egy „mini-DRS” rendszert használna. Bár a hátsó szárny minden FIA által előírt statikus terheléses teszten átment, nagy sebességnél tapasztalt hajlékonysága miatt az irányító testület és a csapat között megkezdődtek az egyeztetések.
A párbeszéd eredményeképp a McLaren beleegyezett abba, hogy módosítja az Azerbajdzsánban használt alacsony légellenállású szárnyat, hogy a jövőben ne hajoljon el ilyen módon. Ezt a szárnyat valószínűleg csak a Las Vegas-i Nagydíjon használták volna újra.
Azonban az austini hétvége előtt újra felmerült a téma, mivel olyan híresztelések terjedtek el, hogy az FIA újabb változtatásokra kérte a csapatot. A McLaren cáfolta, hogy erre sor került volna, de elismerte, hogy a folyamatos egyeztetések részeként beleegyeztek abba, hogy hátsó szárnyaik teljes sorozatán módosításokat hajtanak végre, beleértve az austini futamon használt szárnyat is.
A módosítások elsősorban a hátsó szárny felső elemének merevítésére irányulnak, valamint a résméret szűkítésére. A McLaren egyik szóvivője elmondta: „Ahogy korábban említettük, a McLaren proaktívan felajánlotta, hogy kisebb módosításokat hajt végre hátsó szárnyán az Azerbajdzsáni Nagydíjat követően. Azóta minden hátsó szárnyunkon kisebb-nagyobb mértékben végrehajtottunk változtatásokat, hogy elkerüljük a további problémákat ezen a területen.”
A McLaren által végrehajtott változtatások egy olyan hétvégén történtek, amikor az FIA továbbra is szigorúan ellenőrzi a hátsó szárnyak hajlékonyságát. A bokszutcában megfigyelhető volt, hogy a csapatok hátsó szárnyain több referenciapontot helyeztek el, amelyeket az FIA használ annak értékelésére, hogy mennyire hajlanak az elemek nagy sebességnél.
Ezek a pontok referenciaként szolgálnak, hogy a hátsó kamerák által rögzített felvételeken könnyebben észlelhetők legyenek az elhajlások. Emellett nagyobb felbontású kamerákat is használnak az autókon, hogy pontosabb adatokat nyerjenek.
Ez az eljárás továbblépést jelent a Belga Nagydíjhoz képest, amikor az FIA először fokozta az ellenőrzést a hátsó szárnyak hajlékonysága kapcsán. Akkor a csapatokat arra kérték, hogy szereljenek fel egy nagy felbontású kamerát, amely az első szárny véglapját és külső szárnyelemét vizsgálja. Fontos azonban megjegyezni, hogy a rögzített videófelvételek a csapatok megbüntetésére szolgálnak. Az FIA célja inkább az, hogy jobban megértse, hogyan hajlanak a szárnyelemek, és hogy ezáltal finomítsa a jelenlegi szabályokat, vagy a jövőbeni előírásokat pontosabban határozza meg.
Nyitókép: Tóth Zsombor