Az FIA e hónapban kezdi megtárgyalni az Abu Dhabi Nagydíj nagy vitát kiváltott végjátékának tapasztalatait, és ekkor születhet döntés arról is, folytathatja-e munkáját a versenyigazgatói poszton Michael Masi, aki a szabályok szabados értelmezésével gondoskodott róla, hogy a futam utolsó köre ne biztonsági autó mögött érjen véget, ezzel viszont döntő fordulatot idézett elő az egyéni világbajnokság végeredményében, hiszen Max Verstappen meg tudta előzni Lewis Hamiltont a győzelemért.
Bár az eltelt másfél hónapban a nyilvánosság részéről temérdek kritika érte Masi munkáját és azt a stílust is, ahogyan az érintett csapatvezetők, Toto Wolff és Christian Horner megpróbáltak hatni a versenyigazgató döntésére, a sport belső köreiben egyre inkább úgy gondolják, nem ezekben keresendő a probléma gyökere. A napokban az FIA sporttitkára, Peter Bayer már elhintette, a hasonló jövőbeli helyzetek megfékezése érdekében idéntől a csapatvezetők már nem kommunikálhatnak közvetlenül a versenyirányítással, és az ezzel a feladattal hagyományosan megbízott csapatmenedzserek üzenetét is várhatóan egy másik személy fogja elsőként fogadni, nem a versenyigazgató.
A csapatfőnökök és Masi közötti közvetlen rádiókapcsolat a múltban egyáltalán nem volt bevett gyakorlat, ám a 2021-es szezontól kezdődően már a televíziós közvetítésbe is bekerültek bizonyos beszélgetések, s ennek jegyében buzdította a sport vezetése az istállók első embereit ezekre az interakciókra. Az F1 vezetői viszont nem is csak a szezonzárón, de az év folyamán hallott egyéb vitás esetek kapcsán belátták, hogy hiba volt a nézőknek nyújtott még nagyobb élmény és bennfentességérzet érdekében nyilvánossá tenni ezeket a beszélgetéseket, hiszen ezek csak ártottak a sport megítélésének és szükségtelen nyomást helyeztek a döntéshozókra.
„A csapatok mindig támogatták Michaelt, Michael pedig segített bennünket” – méltatta Masit a Red Bull sportigazhatója, Jonathan Wheatley egy podcastban, amit a Racefans idéz. „Kiváló együttműködésben dolgoztunk, de egy ilyen együttműködésnek a halálát jelenti, ha bekerül a közvetítésbe. Elkerülhetetlen volt, hogy a csapatvezetők egy ponton ki akarják majd sajátítani azt a csatornát, hiszen a nyomás túl nagy, a döntések túl fontosak ahhoz, hogy ne tegyék. Persze bármelyikünknek lehet az a véleménye, hogy talán másképpen kellene alkalmaznunk a szabályokat, de nem lenne szabad ezeket a vitákat úgy lefolytatni a versenyigazgatóval, hogy közben tudjuk, az be fog kerülni a közvetítésbe.”
Az biztosnak tűnik, hogy amennyiben az FIA Masi leváltása mellett döntene, az sem oldana meg egycsapásra minden problémát, hiszen elég rövid azon szakemberek listája, akik megfelelő tapasztalattal és képességekkel rendelkeznek a hatalmas felelősséggel járó F1-es versenyigazgatói tisztség betöltésére. A legalkalmasabb jelölnek a Formula-E, illetve a Hosszútávú-világbajnokság ezen pozícióját betöltő két személy, Scot Elkins és Eduardo Freitas tűnik, de ez esetben az ő pótlásukról is gondoskodni kellene. A Motorsport megemlíti még az esélyes utódok között a korábban a DTM-ben ténykedő Niels Wittich, és a Porsche-szuperkupa versenyigazgatója, Peter Roberts nevét. Az is egy lehetőség, hogy az F1 belső köreiből lépétessenek fel az irányítói székbe olyasvalakit, aki kívül-belül ismeri a szabálykönyvet – itt szóba jöhet több csapatmenedzser neve, vagy a már az F1 sportigazgatójaként ténykedő, több évtizedes releváns tapasztalattal rendelkező Steve Nielsen is.