Resta egészen a tavalyi év közepéig koordinálta a Ferrari járműrészlegét, 2014 óta főtervezőként tevékenykedett a patinás olasz istállónál.
Július 1-jén csatlakozott a Ferrari partnercsapatához, a Sauberhez, mely azóta már Alfa Romeo néven vesz részt az F1-es bajnokságban.
Úgy tudni, az olaszok most azt fontolgatják, hogy visszahívják a neves szakembert.
„Igen, én is hallottam ezt a pletykát” – mondta Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke.
„Csapatként nem kétséges, hogy mindig megpróbálunk javítani magunkon azáltal, hogy megnézzük, hol tudnánk erősödni. Simone a Ferrarinál dolgozott a múltban. Aztán az Alfa Romeo technikai igazgatója lett, óriási tapasztalattal rendelkezik.”
„Fontolgatjuk, hogy visszahívjuk őt egy bizonyos ponton. De nem olyasmiről beszélünk, amit már eldöntöttünk. A pozíciója egyébként is be van töltve Maranellóban.”
„Való igaz, hogy gondolkodunk rajta, mint ahogy azon is, hogy mások csatlakozhatnak hozzánk, vagy távozhatnak. Egy szervezet mindig dinamikus, ez teljesen normális.”
Simone Resta feladatait távozásakor Fabio Montecchi, addigi helyettese vette át a Ferrarinál, a vezető aerodinamikus David Sanchez, valamint Enrico Cardile lett.
Sanchez, illetve a hajtásláncon dolgozó részleg vezetője, Corrado Iotti Binotto munkáját segíti a technikai oldalról, Laurent Mekies pedig 2018 végén sportigazgatóként csatlakozott a Ferrarihoz.
„Sokan kerültek új szerepkörbe nálunk a közelmúltban” – magyarázta Binotto.
„Ebből a szempontból egy igazán fiatal csapat vagyunk. Ennek vannak előnyei, ez nem kérdés, hiszen friss ötletek kerülnek be a projektbe, és talán némi kreativitás is. Szóval dinamikusan zajlik a gondolkodás és a fejlesztés.”
„Ugyanakkor viszont értékelnünk kell a szervezetünket, tapasztalatokat kell gyűjteni, és meg kell bizonyosodni arról, hogy a csapat összességében fejlődik ebből a szempontból.”
Binotto – aki tavalyig a Ferrari technikai igazgatójaként dolgozott – azt mondja, azzal, hogy ő lett a csapatfőnök, nem maradt betöltetlen pozíció a csapatnál.
„Kétségkívül nem egy klasszikus technikai igazgató voltam, mint általában az F1-ben. Én voltam a kasztni- és motorrészleg technikai igazgatója is. Márpedig az ember nem lehet specialistája a motornak, az akkumulátornak, az aeronak és a kasztninak.”
„Ez azt jelenti, hogy nálunk a technikai igazgatói az valóban egy menedzseri szerepkör volt. Mióta csapatfőnök vagyok, kicsit átszerveztük a dolgokat házon belül, mert támogatásra volt szükségem, főleg technikai oldalon. Ez már nem ugyanaz a csapat, viszont nem igaz, hogy kettős szerepköröm van.”