Azt követően, hogy az FIA visszautasította a Mercedes trükkös hátsó szárnya ellen beadott óvását, a Lotus megerősítette, hogy komolyan fontolóra veszi, hogy megkezdi riválisa rendszerének lemásolását.
Azt követően, hogy az FIA visszautasította a Mercedes trükkös hátsó szárnya ellen beadott óvását, a Lotus megerősítette, hogy komolyan fontolóra veszi, hogy megkezdi riválisa rendszerének lemásolását.
Az enstone-i alakulat csütörtökön óvást nyújtott be a Mercedes hátsó szárnyrendszere ellen, ugyanis meggyőződése, hogy az illegális, ugyanis elvégre a versenyző által működtetett mozgó aerodinamikai elem, hiszen a DRS aktiválásának pillanatában megnyit egy légcsatornát, ami még inkább csökkenti a légellenállást az egyenesekben.
Az FIA még csütörtökön visszautasította az óvást, így a csapatnak nincs más választása, mint elgondolkodni azon, hogy miként tudja a lehető leghatékonyabban lemásolni a Mercedes elrendezését, ami mindenki szerint előnyt jelent.
„Eljött az a pont, mikor meg kell becsülünk, hogy vajon mennyi előnyt jelenthet a használata, illetve feltérképezni, hogy milyen nehézségekbe ütközhetünk, míg elérjük ezt az előnyt” – mondta a csapat technikai igazgatója, James Allison az Autosportnak.
„Mindenki csak találgat arról, hogy mennyire erős a Mercedes rendszere. Azonban nem erről kell beszélni, hanem arról, hogy mi mennyire tudjuk azt erőssé tenni a mi autónkon.”
„Meg kell néznünk, hogy mennyit hoz a konyhára és azt mennyi idő alatt tudjuk kihozni belőle, és ha úgy ítéljük, hogy érdemes vele foglalkozni, akkor igenis minél előbb bele kell kezdenünk, ám ha az jön ki, hogy nem éri meg, akkor jobban tesszük, ha más területen próbáljuk meg behozni ezt a hiányt.”
A Lotus csapatfőnöke, Eric Boullier megerősítette, hogy dolgozni fognak a rendszeren, ha megfelelően be tudják osztani erőforrásaikat, és más területek nem sérülnek emiatt.
„Most már tudjuk a sportfelügyelők és az FIA álláspontját ez ügyben, így még extrémebben tudjuk értelmezni a szabályokat” – mondta a szakember.
„Talán ki fogjuk fejleszteni, ha erőforrás szinten ezt megengedhetjük magunknak, mert valós előnyt jelent az időmérőn. Azonban versenykörülmények között már nem jelent olyan nagy előnyt, hiszen csak egy helyen lehet aktiválni a DRS-t.”